هم‌افزایی و انسجام، گامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

۰۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰ کد : ۸۲۰۵ عمومی
تعداد بازدید:۱۲۷۴
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: هم افزایی و انسجام اجتماعی و فرهنگی، گامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است. به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، دکتر رضا شاهین‌فر، در نشست با مدیرکل امور اجتماعی استانداری اظهار کرد: با همفکری و جلوگیری از موازی کاری‌ها و تقویت انسجام اجتماعی بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوط، کاهش آسیب‌ها و تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی محقق خواهد شد.
هم‌افزایی و انسجام، گامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: هم افزایی و انسجام اجتماعی و فرهنگی، گامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، دکتر رضا شاهین‌فر، در نشست با مدیرکل امور اجتماعی استانداری اظهار کرد: با همفکری و جلوگیری از موازی کاری‌ها و تقویت انسجام اجتماعی بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوط، کاهش آسیب‌ها و تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات اجتماعی خراسان شمالی از جمله اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و خشونت اظهار کرد: جهاددانشگاهی به پشتوانه مراکز علمی، فرهنگی و اجتماعی و پژوهشکد‌ه‌های مرتبط در حوزه مطالعه آسیب‌های اجتماعی، ارائه راهکار و اقدام، کارنامه موفقی داشته است و می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی استان یاری‌رسان باشد.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) اشاره کرد و افزود: این مرکز از مراکز مورد وثوق پرسشگری در کشور است و با احصاء داده ها و اطلاعات متقن، ظرفیت خوبی برای برنامه ریزی و تصمیم گیری است.

دکتر شاهین فر همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی خانواده سالم با مشارکت دادگستری و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی را از طرح های موفق ذکر کرد و افزود: در قالب این طرح زوجین پیش از ازدواج از دوره های آموزشی و مشاوره ای برخوردار خواهند شد که در ازدواج پایدار و کاهش طلاق مثمرثمر است.

وی به اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی در استان به‌عنوان یکی از استان‌های پایلوت کشور در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: این طرح نیز طرحی نو در حوزه اشتغال و یک گام اجتماعی مثبت است که باقوت در استان در حال اجراست.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی به برنامه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این نهاد اشاره کرد و با بیان اینکه این واحد به حوزه درمان نیز ورود کرده است و به زودی در استان نخستین مرکز درمان ناباروری افتتاح می شود، ابراز امیدواری کرد: همه خدمات این نهاد با هم افزایی با سایر نهادها منجر به توسعه خدمات اجتماعی و بهره مندی مردم شود.

محمدتقی آریان، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار کرد: اگر پژوهش پایه همه طرح ها باشد، انجام امور، اصولی و با برنامه ریزی خواهد بود.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که آنی تصمیم گیری می کنیم حال آنکه هر تصمیمی باید بر اساس پژوهش باشد تا به ثمر بنشیند.

وی ادامه داد: در این راستا در تصمیم گیری ها باید به مراکز علمی و دانشگاهی استناد کرد و بر پایه اطلاعات و داده های درست تصمیم گرفت و برنامه ریزی کرد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی گفت: جهاددانشگاهی به پشتوانه علمی و تحقیقاتی، از مراکز مورد وثوق است و رویکرد ما در اجرای طرح ها و برنامه ها، برون سپاری و بهره گیری از مراکزی چون این نهاد است.

آریان ادامه داد: همه مسائل مساله پول و اعتبار نیست بلکه اکثر مشکلات با هم افزایی و دوری از جزیره ای کار کردن قابل حل است.

این مسئول تاکید کرد: جزیره ای کار کردن و پشت میزنشینی مدیران، یک آسیب است و برای توسعه و رفع مشکلات باید موثر عمل کرد.

 


نظر شما :