کاظمی آشتیانی امید به فرزندآوری را در بین خانواده‌ها به ارمغان آورد

۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۳ کد : ۶۷۱۶۱ اخبار ویژه فرهنگی عمومی پژوهش
تعداد بازدید:۶۲
رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی گفت: کاظمی آشتیانی دغدغه خانواده‌ها را به لحاظ فرزندآوری از بین ببرد و توانست امید را در زندگی آن‌ها به ارمغان بیاورد.
کاظمی آشتیانی امید به فرزندآوری را در بین خانواده‌ها به ارمغان آورد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی، مهسا پرنیان اشاره  به ۱۴ دی‌ماه، هجدهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و سلول‌های بنیادی در ایران با اشاره به این که کارکرد و حاصل تلاش‌های بی وقفه زنده‌یاد کاظمی آشتیانی، رویشی به نام رویان در جهاد دانشگاهی بود اظهارکرد: این مهم توانست دغدغه بسیاری از خانواده‌ها را به لحاظ فرزندآوری از بین ببرد و امید را در زندگی آن‌ها به ارمغان بیاورد.


وی با اشاره به فعالیت نمایندگی خون بندناف در سراسر کشور، که یکی از اقدامات شایسته از کارکردهای زنده‌یاد کاظمی آشتیانی است افزود: استفاده از سلول‌های بنیادی در بیماری‌های صعب العلاج و دیگر بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون از دیگر فعالیت های شاخص‌ این دانشمند فاضل است.


پرنیان با تاکید بر لزوم ترویج تفکر زنده‌یاد کاظمی آشتیانی در فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در مراکز علمی و پژوهشی، یادآورشد: کاظمی آشتیانی الگویی از جدیت، تلاش، کوشش و خستگی ناپذیری  در جهاددانشگاهی است.


وی با بیان اینکه نه تنها جهاددانشگاهی بلکه مراکز علمی کشور از توفیقات فناوری و دانش کسب شده توسط مرحوم کاظمی آشتیانی بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: باید دیگر دانشمندان نیز با الگوگیری از این جهادگر فقید نیازهای کشور را در عرصه های علمی، پزشکی مرتفع کنند.


پرنیان با تاکید بر اینکه زنده یاد دکترکاظمی آشتیانی معنی و مفهوم «ما می توانیم» را در عمل معنا کرد، ادامه داد:  امروز در عرصه های مختلف جوانان این مرزو بوم می توانند با تحقق این مهم توفیقات بسیاری را در سطح کشور کسب کنند.

کلید واژه ها: آشتیانی کاظمی آشتیانی یاد کاظمی آشتیانی زنده یاد کاظمی آشتیانی کاظمی یاد کاظمی زنده یاد کاظمی یاد زنده یاد زنده


نظر شما :