استاندار:

جهاددانشگاهی به تقویت خراسان شمالی در حوزه دانش‌بنیان کمک کند

۰۳ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۸ کد : ۴۹۷۰۹ اخبار ویژه عمومی
تعداد بازدید:۲۰۳
استاندار خراسان شمالی گفت: جهاددانشگاهی به تقویت استان در حوزه دانش‌بنیان کمک کند.
جهاددانشگاهی به تقویت خراسان شمالی در حوزه دانش‌بنیان کمک کند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی، در دیدار با دکتر باصولی، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی و دکتر علیزاده معاون هماهنگی و امور مجلس این نهاد که در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: فاصله ۵۰۰۰ متری ساختمان جهاددانشگاهی با شهر بجنورد مشکلاتی را برای ایاب و ذهاب کارکنان و مراجعه کنندگان ایجاد کرده که نیازمند توجه است همچنین اتمام این ساختمان نیمه تمام باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های جهاد دانشگاهی باید تقویت شود، افزود: اولین مؤسسات دانش بنیان از جهاددانشگاهی شروع به فعالیت کردند و این موضوع نشان از اهمیت جایگاه جهاددانشگاهی دارد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به اینکه استانداری بر اساس چارچوب قانونی خود هر کمکی بتواند برای توسعه اقدامات جهاددانشگاهی در خراسان شمالی انجام می‌دهد، افزود: جهاددانشگاهی می تواند در تحقق شعار سال که با نام "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" مزین شده است، یاری رسان باشد.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه دو کشور ایران و ترکمنستان و سفر آتی استاندار آخال به خراسان شمالی، تبادل دانش و فناوری، دانشجو و ظرفیت های کشاورزی و دامی را از مباحث در دستور کار دانست و افزود: نهادهای علمی مانند جهاددانشگاهی می توانند در این زمینه یاری رسان باشند.
حمایت قابل توجه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی
علیزاده، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی، نیز در این دیدار با تأکید براینکه مسئولان استانی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ارتباط بسیار خوبی با جهاددانشگاهی دارند، تصریح کرد: استن می تواند جهاددانشگاهی را بازوی کمکی خود بداند و از این مجموعه انقلابی حمایت کند.
وی با اشاره به اینکه باید در خراسان شمالی مأموریت به جهاددانشگاهی محول شود، ادامه داد: امکان انتقال تمام ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی به استان خراسان شمالی امکان‌پذیر است و این مهم نیازمند توجه ویژه مسئولان عالی استان به جهاد دانشگاهی است.
توسعه مرکز غربالگری سرطان پستان جهاد دانشگاهی خراسان شمالی با حمایت‌های استانی
دکتر مهدی باصولی، معاون پشتیبانی و مدیرت منابع جهاد دانشگاهی نیز در ادامه این دیدار با تأکید براینکه اگر استاندار به عنوان نماینده ارشد دولت در استان‌ حمایت قابل توجهی از جهاد دانشگاهی داشته باشند به طور قطع شاهد اثرگذاری این مجموعه در استان و کشور خواهیم بود، اضافه کرد: دفتر مرکزی این نهاد نیز برای حمایت از پروژه های واحدها اماده است.
وی افزود: تصمیم داریم مرکز غربالگری سرطان پستان جهاددانشگاهی خراسان شمالی تا پایان سال جاری افتتاح شود و توسعه این مرکز به یک مرکز درمانی نیز با حمایت‌های استانی امکان‌پذیر است.
وی همچنین با اشاره به اینکه با پیگیری های نماینده مردم استان در مجلس اعتباری برای اصلاح نژاد اسب اصیل ترکمن مصوب شده است، اظهار کرد: این پروژه نیز نیازمند اعتبارات بیشتری است که امیدواریم مجموعه استانی به خوبی از این طرح حمایت کنند.
باصولی با اشاره به پتانسیل جهاددانشگاهی و برخورداری از پژوهشگاه ها و مراکز تخصصی، ابراز امیدواری کرد با حمایت های استانی، این ظرفیتها به استان ها وارد شوند و به توسعه مناطق کمک کنند.

انتهای پیام


نظر شما :