اعطای مجوز تاسیس خانه خلاق و نوآوری به جهاددانشگاهی بجنورد از سوی معاونت علمی ریاست‌جمهوری

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰ کد : ۴۱۹۸۰ اخبار ویژه فرهنگی عمومی پژوهش
تعداد بازدید:۳۶۶
با مجوز ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خانه خلاق و نوآوری جهاددانشگاهی بجنورد در حوزه تخصصی تولید محتوا توسط جهاددانشگاهی خراسان شمالی اجازه فعالیت یافت.
اعطای مجوز تاسیس خانه خلاق و نوآوری به جهاددانشگاهی بجنورد از سوی معاونت علمی ریاست‌جمهوری

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان شمالی، محسن رحمانی، رئیس جهاد دانشگاهی استان در این خصوص گفت: طی پیگیری ها و اقدامات انجام شده در حوزه صنایع خلاق فرهنگی در این واحد، مجوز راه اندازی خانه خلاق و نوآوری جهاد دانشگاهی بجنورد در حوزه تخصصی تولید محتوا، از سوی ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این واحد اعطا شد.

وی افزود: در این راستا تفاهم نامه همکاری بین واحد و ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق فرهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید که راه اندازی خانه خلاق و نوآوری بجنورد به منظور بسترسازی توسعه کسب و کارهای نو و فراهم نمودن زمینه های توسعه کاربرد و تجاری سازی محصولات نوآورانه از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

وی گفت: بر اساس این تفاهم نامه مجری موظف است مطابق برنامه کسب و کار ارائه شده که متضمن شیوه درآمدزایی خانه خلاق و نوآوری است، اقدام و برنامه های آن را اجرا نماید. همچنین تناسب سازی و تجهیز فضا، تامین نیروی انسانی، ایجاد شبکه همکاران و ذی نفعان مرتبط با حوزه فعالیت خانه خلاق و نوآوری نظیر سازمان های منطقه ای، ملی، سرمایه گذاران، نهادهای خصوصی و بازارهای مرتبط از دیگر تعهدات است.

رحمانی ادامه داد: تدوین ساز و کار جذب و استقرار تیم های مناسب برای استفاده از ظرفیت های خانه خلاق و نوآوری و طی نمودن فرآیندهای رشد و تجاری سازی در قالب خانه و خلاق و نوآوری، ترویج و اطلاع رسانی در خصوص خانه خلاق و نوآوری و تامین زیرساخت شامل فضای استقرار، کارگاه ساخت و نمونه سازی، آزمایشگاه تست و آزمون، امکانات و شرایط ارائه انواع خدمات توسعه ای از تعهدات مجری است.

وی همچنین با اشاره به تعهدات ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پذیرش خانه خلاق و نوآوری به عنوان شرکت خلاق برای معرفی شرکت‌های مستقر در خانه های خلاق و نوآوری به عنوان شرکت خلاق، حمایت از بخشی از خدمات مشاوره، آموزش و ثبت طرح ارائه شده به اعضای خانه خلاق، ارائه مشاوره برای ایجاد، توسعه و تعریف ساز و کارهای خانه های صنایع خلاق، حمایت از خدمات، فرآیندها، برنامه ها و رویدادهای مجری و مساعدت و همکاری در اطلاع رسانی را از جمله این تعهدات ذکر کرد.

وی همچنین گفت: پیش از این تفاهم نامه ای بین جهاد دانشگاهی خراسان شمالی و پارک علم و فناوری استان نیز منعقد شد که در جریان است و طی آن حوزه صنایع خلاق فرهنگی در استان پیگیری می شود.

بنا به این گزارش تفاهم نامه همکاری ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی خراسان شمالی (مجری خانه خلاق و نوآوری بجنورد) به امضای پرویز کرمی، دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و محسن رحمانی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی، رسیده است.


نظر شما :