آغاز فعالیت ۳ کانون دانشجویی در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان شمالی

۱۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۲ کد : ۴۰۲۳۶ اخبار ویژه فرهنگی عمومی دانشگاه
تعداد بازدید:۳۸۷
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی از آغاز فعالیت سه کانون دانشجویی زیرمجموعه سازمان دانشجویان این نهاد خبر داد.
آغاز فعالیت ۳ کانون دانشجویی در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، الهام آزادزاده، در این خصوص اظهار کرد: سه کانون دانشجویی «مهرباران»، «گفت‌وگو، مناظره و کرسی‌های آزاداندیشی» و «توانمندسازی و مهارت‌آموزی» از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کشور مجوز فعالیت گرفت.
وی با بیان اینکه کانون‌های مذکور براساس نیاز روز دانشجویان استان تأسیس شده است، ادامه داد: محور برنامه‌ها و پیشبرد اهداف این کانون‌ها، دانشجویان هستند.
آزادزاده با تأکید بر اینکه تقویت مسئولیت اجتماعی در بین دانشجویان، توانمندسازی علمی، فرهنگی و اجرایی، مهارت آموزی و آشناسازی دانشجویان با فضای کسب و کار از اهداف برنامه‌های این کانون‌ها است، اضافه کرد: اجرای برنامه‌ها به صورت استانی و ملی و استفاده از ظرفیت نخبگان، نهادها، دستگاه‌ها، موسسات و بخش خصوصی در دستور کار کانون‌های مذکور قرار دارد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی با اشاره به اینکه دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت در این کانون‌ها می‌توانند از طریق سایتhttp://isojd.ac.ir/fa  نام‌نویسی نمایند، اظهار کرد: عضویت در سازمان دانشجویان امکان همکاری بین دانشجویان دانشگاه‌های گوناگون در سطح استان و کشور را به‌صورت مشترک فراهم نموده و می‌توانند مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی را بر اساس نیاز‌ها و امکانات برنامه‌ریزی و اجرا کنند.
وی افزود: همچنین ظرفیت‌ها و ساختارهای تخصصی جهاددانشگاهی در حوزه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال و کارآفرینی از جمله خبرگزاری های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی ایسپا، مرکز نوآوری و شتابدهی، مراکز آموزش‌ تخصصی کوتاه مدت، حوزه مشاغل خانگی و ... زمینه‌ای مناسب برای کمک به توانمندسازی دانشجویان در قالب این کانون‌ها است.
وی گفت: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان شمالی از سال 98 در استان تأسیس شد و تاکنون نیز برنامه‌های مختلفی با همکاری دستگاه‌ها و دانشگاه‌های استان اجرا کرده است.
سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، تشکیلاتی است وابسته به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی که به منظور ساماندهی مطلوب و توسعه (ارتقا) مشارکت دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی، صنفی و فوق برنامه و در جهت تحقق استراتژی برنامه اول توسعه جهاد دانشگاهی مبنی بر «تأکید بر تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه و به خصوص در نسل جوان و دانشجویان دانشگاه‌ها تأسیس گردیده است».
سازمان دانشجویان به عنوان نهادی فراگیر و بین دانشگاهی با تاکید بر فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی در مناطق محروم، به گسترش فعالیت‌های دانشجویی و تقویت فعالین دانشجویی می‌پردازد.
انتهای پیام


نظر شما :