ارائه ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به پیشران های جهاددانشگاهی خراسان شمالی

۱۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰ کد : ۴۰۲۳۵ اخبار ویژه عمومی آموزش
تعداد بازدید:۳۹۱
معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی خراسان شمالی از معرفی برای پرداخت ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به پیشران های فعال طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد.
ارائه ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به پیشران های جهاددانشگاهی خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، حسن خوش صفا اظهار کرد: با توجه به ابلاغ اعتبار مشاغل خانگی، پیشران های فعال در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از سوی جهاددانشگاهی به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند.

وی ادامه داد: پس از معرفی و اخذ مدارک اولیه و بازدید از کارگاه های این پیشران ها در نهایت با پرداخت تسهیلات به پیشران سوزن دوزی در شهرستان شیروان، عروسک سازی، فرش و گلیم در بجنورد موافقت شد.

خوش صفا با بیان اینکه هم اکنون پرونده این پیشران ها از سوی اداره کار به بانک ها ارجاع شده و افراد در حال ارائه تضامین لازم برای آزاد سازی تسهیلات هستند، افزود: دیگر پیشران ها در حوزه های پوشاک، گلیم، بازار فروش و عرضه نیز در گام بعدی برای تسهیلات معرفی می شوند.

وی گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به منظور اعطای تسهیلات به پیشران ها در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تعامل مناسبی با جهاد دانشگاهی و پیشران ها دارد که سبب بروز نتایج مطلوبی برای مردم شده است.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال 1396 طراحی و به تصویب رسید. به منظور اجرای و پیاده سازی این طرح، جهاد‌دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، واسطه ای و تسهیلگر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره مندی از شبکه های افقی و عمودی گردید.

جهاد دانشگاهی با استفاده از شبکه کارشناسان، مشاوران و تسهیلگران خود در سراسر کشور در نظر دارد با بهره مندی از ظرفیت های تمامی سازمان های دولتی و غیر دولتی بویژه بخش خصوصی، حلقه‌های مفقوده و خلا طرح‌های مشابه قبلی را شناسایی و نقش و جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور را توسعه دهد.

انتهای پیام


نظر شما :