تقدیر فرماند ه سپاه خراسان شمالی از جهاددانشگاهی در برگزاری طرح سرباز مهارت

۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۸ کد : ۴۰۱۳۸ اخبار ویژه عمومی آموزش
تعداد بازدید:۶۵۴
فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از جهاددانشگاهی استان برای برگزاری طرح سرباز مهارت قدردانی کرد.
تقدیر فرماند ه سپاه خراسان شمالی از جهاددانشگاهی در  برگزاری طرح سرباز مهارت

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، سرتیپ پاسدار اسماعیل فرجی، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با اهدای لوحی از حسن خوش صفا، معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان برای برگزاری طرح سرباز مهارت قدردانی کرد.
بنا به این گزارش با توجه به ارزیابی از عملکرد مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در سال 99، سپاه استان سطح خیلی خوب را در این ارزیابی به دست آورده است.
حسن خوش‌صفا، معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی خراسان شمالی در این خصوص گفت: از ابتدای اجرای طرح سرباز مهارت، تاکنون هزار و ۲۰۰ نفر آموزش دیدند که در قالب این طرح، دوره آموزشی مهارت های زندگی به میزان ۳۴ ساعت و مهارت های عمومی و کارآفرینی به میزان ۵۴ ساعت با همکاری جهاددانشگاهی، اداره کل ورزش و جوانان و نیروهای مسلح استان ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: در این راستا جهاددانشگاهی بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف آموزش و کارآفرینی، پژوهش و فرهنگی دارد به عنوان نهاد همراه قرارگاه «مهارت آموزی کارکنان وظیفه» ایفای وظیفه می کند.
خوش‌صفا ادامه داد:  از ابتدای اجرای این طرح در استان تاکنون هزار و ۲۰۰ سرباز آموزش دیده اند و جهاددانشگاهی در استان آمادگی دارد تا این دوره های آموزشی را در سال 1400 نیز اجرایی نماید و این مهم نیازمند تعیین سهمیه استانی است.
وی همچنین اظهار کرد: برای ارائه سایر دوره های آموزشی به سربازان از جمله دوره‌های آموزشی اشتغال محور به ویژه در گروه‌های آموزشی علوم پزشکی، انمیشن سازی، تولید محتوا، HSE  و همچنین دوره‌هایی متناسب با پتانسیل استان مانند حوزه دام و  ... دوره هایی که ظرفیت ایجاد اشتغال دارند و از مشاغل پرکاربرد آینده هستند، نیز آمادگی وجود دارد.
خوش صفا ادامه داد: باتوجه به اینکه ایجاد، ماندگاری و پایداری یک کسب و کار و شغل فقط با آموزش تولید محصول پایان نمی پذیرد و علاوه بر مهارت تولید محصول باید آموزش هایی مانند برندسازی، تیم سازی، هم افزایی، بسته بندی، بازار و فروش، رقابت در بازار و ... را نیز باید آموخت، جهاددانشگاهی جهت ارائه این دوره ها به سربازان نیز آمادگی دارد.
وی افزود: هدف از مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و سربازان، افزایش جذابیت و نشاط خدمت وظیفه عمومی، کمک به توسعه قابلیت‌های اشتغال پذیری جوانان در بازار کار و بهبود وضعیت اشتغال در کشور است تا خدمت وظیفه عمومی را به فرصتی برای مهارت‌آموزی و مهارت ورزی تبدیل کند.
معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی خراسان شمالی گفت: سربازان پس از فراغت از سربازی با استفاده از آموزش‌های پایه و مقدماتی و حتی آموزش‌های تکمیلی، می‌توانند در مسیر خوداشتغالی و ایجاد کسب و کار فعالیت کنند.
انتهای پیام


نظر شما :