تفاهم نامه همکاری بین آستان قدس و جهاد دانشگاهی امضا شد؛

همکاری برای راه اندازی مجتمع کشت و فرآوری گیاهان دارویی در خراسان شمالی

۱۰ دی ۱۴۰۰ | ۲۲:۵۶ کد : ۳۹۹۴۹ اخبار ویژه عمومی پژوهش
تعداد بازدید:۴۰۰
تفاهم نامه امکان سنجی راه اندازی مجتمع کشت و فرآوری گیاهان دارویی برای تولید آفت کش های گیاهی و داروهای دامی با منشا گیاهی در شهرستان شیروان، بین آستان قدس رضوی و جهاد دانشگاهی امضا شد.
همکاری برای راه اندازی مجتمع کشت و فرآوری گیاهان دارویی در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، این تفاهم نامه پیش از ظهر امروز در نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی بین محمد دلبری معاون برنامه ریزی و توسعه اقتصادی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی و محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با حضور علی جدی رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی، نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و محسن رحمانی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی منعقد شد.
این تفاهم‌نامه در راستای تحقق اهداف مقرر در سند چشم انداز ۱۴۰۴ سیاست‌های کلی علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توسعه علوم و فناوری مورد نیاز کشور و تقویت اقتصاد دانش بنیان تدابیر و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید ثروت از یافته های پژوهشی و ضرورت توسعه و تجاری سازی علوم و فناوری به امضا رسیده است.
بر اساس این تفاهم نامه قرار است طرفین به طور منظم جلسه تشکیل داده و فعالیت‌های مشترک پیشنهادی را بررسی و پس از تایید روسای دو مجموعه برای اجرا اقدام نمایند و پس از آن، شکل و سهم سرمایه‌گذاری طرفین، نوع مالکیت، نحوه تامین هزینه‌ها، بهره برداری و... مشخص می شود.
گفتنی است بررسی و امکان سنجی طرفین برای سرمایه گذاری مشترک با هدف راه اندازی مجتمع کشت و فرآوری گیاهان دارویی برای تولید آفت کش های گیاهی و داروهای دامی با منشاء گیاهی در شهرستان شیروان موضوع این تفاهم نامه است که به امضای نمایندگان طرفین رسید.
آبان ماه امسال بود که پیگیری ها برای انعقاد این تفاهم نامه به برگزاری جلسه در معاونت برنامه ریزی و توسعه اقتصادی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی رسید که در آن علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی و محسن رحمانی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی به مذاکره بابت این موضوع پرداختند که در نهایت در جریان بازدید آنان از نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی، این تفاهم‌نامه به امضاء رسید.
انتهای پیام 


نظر شما :