لزوم هم‌افزایی بنیاد برکت و جهاددانشگاهی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در خراسان شمالی

۰۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۸ کد : ۳۸۴۴۲ اخبار ویژه عمومی پژوهش
تعداد بازدید:۴۰۳
در نشست مشترک نماینده بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان شمالی و رئیس جهاددانشگاهی استان زمینه‌های همکاری مشترک این دو نهاد بررسی و بر لزوم هم‌افزایی این دو نهاد برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در استان تاکید شد.
لزوم هم‌افزایی بنیاد برکت و جهاددانشگاهی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در خراسان شمالی


به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، جواد عبدی، نماینده بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان شمالی در این نشست گفت: اولویت این مجموعه در استان اشتغالزایی اجتماع محور برای کمک به اقتصاد و توسعه استان است، بدین منظور طی امسال یک هزار و ۸۰۰ طرح اشتغالزایی مورد بررسی قرار گرفته و برای پرداخت تسهیلات معرفی شده است.

وی افزود: این درحالی است که سهمیه ابلاغی ما در استان خراسان شمالی یک هزار و ۴۵۰ طرح اشتغالزایی بود اما بیش از این تعداد تا کنون مورد حمایت بنیاد برکت قرار گرفته‌اند.

عبدی ادامه داد: تا کنون در استان یک هزار و ۸۹۰ طرح اشتغالزایی مورد بررسی قرار گرفته که صرفاً ۹۰ مورد از آن‌ها در مرحله تشکیل پرونده است و مابقی آن‌ها برای پرداخت تسهیلات معرفی شده‌اند.

وی در خصوص اشتغال ایجاد شده به واسطه فعالیت‌های این بنیاد در استان خراسان شمالی گفت: تاکنون ۹ هزار و ۶۷۶ اشتغال به واسطه این طرح‌ها در مناطق مختلف استان ایجاد شده است.

عبدی همچنین به سایر حمایت‌های این مجموعه و اقدامات انجام شده توسط آن اشاره کرد و گفت: احداث بیش از ۵۰ مدرسه و دو هزار واحد مسکونی روستایی، پوشش بیمه روستاییان و پوشش بلاعوض بخشی از هزینه پزشکی خانواده‌های نیازمند نابارور نیز از جمله دیگر اقدامات این مجموعه در استان است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی براساس ظرفیت‌های ویژه خود در سطح کشور، مأموریت‌هایی را براساس پتانسیل‌ها و کمبودهای هر استان در نظر گرفته است.

محسن رحمانی افزود: اجرای طرح اصلاح نژاد دام، کشت و فراوری گیاهان دارویی، درمان ناباروری و درمان سرطان پستان از جمله ظرفیت‌های علمی، فناورانه و درمانی جهاد دانشگاهی است که می‌توان برای توسعه استان استفاده کرد.

وی ادامه داد: از جمله اهداف و برنامه‌های جهاد دانشگاهی استان، راه اندازی مرکز توسعه فناوری‌های اصلاح نژادی دام شمال شرق کشور می‌باشد که در ارتقای شاخص‌های بهره وری در صنعت دامپروری بسیار مؤثر خواهد بود.

رحمانی گفت: جهاددانشگاهی از دانش فنی کافی برای کشت و فراوری گیاهان دارویی برخوردار است و با ورود سرمایه‌گذار در این زمینه اشتغالزایی مناسبی در زمینه کشت و فرآوری گیاهان دارویی رقم خواهد خورد که این امر نیازمند هدفگذاری مناسب در سیاستگذاری و اولویت بندی برای اجرای پروژه‌های عملیاتی فناورانه در استان می‌باشد تا ظرفیت‌های بالقوه استان را بالفعل کند.

وی همچنین با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای راه اندازی مراکز درمانی تخصصی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان با همکاری پژوهشگاه رویان و پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی، برای راه اندازی این مرکز در استان آمادگی دارد که امید است با حمایت‌های مسئولان استان و نهادهایی همچون بنیاد برکت تحقق یابد.

انتهای پیام


نظر شما :