رئیس جهاددانشگاهی استان:

کمک به توسعه خراسان شمالی، رسالت ایسنا در خراسان شمالی است

۰۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۹ کد : ۳۷۳۴۰ اخبار ویژه فرهنگی عمومی
تعداد بازدید:۴۰۲
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و مسئولیت‌های ایسنا کمک به توسعه استان است.
کمک به توسعه خراسان شمالی، رسالت ایسنا در خراسان شمالی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، محسن رحمانی، سوم آبان ماه، در آیین تودیع و معارفه سردبیر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) خراسان شمالی با اشاره به اینکه ایسنا یکی از خبرگزاری‌های مرجع در استان و در عرصه ملی و بین‌المللی است، اضافه کرد: این رسانه در استان تاکنون به دور از حواشی و فعالیت‌های جناحی، در جهت توسعه استان گام برداشته است و کاملا تخصصی و حرفه‌ای عمل می‌کند.
وی افزود: با توجه به محرومیت‌های استان خراسان شمالی، باید در راستای رشد و توسعه استان گام برداریم که استان در ابعاد اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، دینی و اجتماعی رو به پیشرفت باشد و رسانه ها در این زمینه نقشی اساسی دارند.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی ادامه داد: اصل همیشگی حاکم بر سیاست‌های خبرگزاری دانشجویان ایران، اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه به همراه دفاع از اصل ولایت مطلقه فقیه و تبیین و ترویج دیدگاههای  مقام معظم رهبری است. همچنین حمایت از دولت‌ها و ارائه خدمات به مردم همواره سرلوحه امور می باشد و برای امیدآفرینی و نشاط افزایی در جامعه تلاش می کند.
رحمانی افزود: در خبرگزاری ایسنا باید استقلال حفظ شود و در چارچوب و ماموریت محوله به وظیفه تخصصی پرداخته و به دور از هرگونه حواشی، تخصصی به صورت مرجع و مستند فعالیت شود.
وی گفت: در این خبرگزاری همواره تلاش شده است اخبار به درستی و به‌روز و با منبع و مستند منتشر شود و اخلاق و صداقت در کار، سرلوحه کار ایسنا است.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی افزود: این خبرگزاری با بهره‌گیری از نظر کارشناسان استانی و ملی اخبار تخصصی تولید می کند و به دور از اخبار حساسیت زا و تنش زا برای امیدآفرینی و نشاط افزایی در جامعه تلاش می کند.
رحمانی با تأکید براینکه ایسنا خبرگزاری متعلق به دانشجویان است، تصریح کرد: آگاه‌سازی دانشجویان در حوزه خبر و رسانه و توانمندسازی آنان برای ورود به عرصه‌های مختلف باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد تا از ظرفیت دانشجویان در این خصوص بهره‌مند شویم و به اخبار کارشناسانه تر و دقیق‌تر پرداخته شود.
وی گفت: ارتقای رتبه ایسنا در سطح ملی و استانی با خلاقیت و ابتکار، بیش از پیش مورد انتظار است تا مردم مطلوب‌تر از ظرفیت ایسنا برخوردار شوند.

*ارایه دستاوردهای نظام و انعکاس مشکلات مردم از رسالت‌های ایسنا
الهام آزادزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این آئین گفت: ایسنا با شعار "اخلاق، امید، آگاهی" فعالیت می‌کند و همواره این راهبرد، چراغ راه این رسانه است، در این راستا بر مبنای سیاست‌های نظام حرکت می‌کند و مبنای آن حمایت از همه دولت‌ها و ارائه دستاوردهای نظام به مردم و از سوی دیگر انعکاس دغدغه‌ها و مشکلات مردم به عنوان رسانه‌ای مردمی است.
وی افزود: با توجه به محرومیت‌های خراسان شمالی، این استان نیاز به شتاب و توسعه دارد که رسانه‌ها از بازوان اصلی کمک به این توسعه هستند بنابراین ایسنا به دور از حواشی در جهت کمک به توسعه استان و در راستای خدمت به مردم به صورت حرفه ای و تخصصی قلم می زند.
وی ادامه داد: این رسانه در استان و در سطح ملی رسانه‌ای مرجع است و کاملا موثق و مستند اخبار را منتشر می‌کند و صحت، سرعت و دقت همچون سایر رسانه، در ایسنا یک اصل است.
آزادزاده، با بیان اینکه ایسنا رسانه‌ای مولد است، افزود: دانشجویان سرمایه اصلی ایسنا هستند و در این رسانه، فضایی فرهنگی و تخصصی فراهم شده است تا  این قشر بتوانند در این عرصه مهارت آموخته و برای ورود به جامعه آماده شوند.
وی بر پاکیزه‌نویسی اخبار، پوشش به‌هنگام اخبار و رویدادها، به‌روز بودن، تقویت این رسانه در فضای مجازی، انتشار عملکرد و دستاوردهای دستگاه‌ها و انعکاس مشکلات و دغدغه‌های مردم تاکید کرد.
در این آئین سیدپوریا مسلمی به عنوان سردبیر ایسنای خراسان شمالی منصوب و از زحمات اعظم قهرمانی تقدیر شد.
انتهای پیام


نظر شما :