نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

جهاددانشگاهی از محورهای برنامه‌های عملیاتی و فناورانه در کشور است

۰۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۱ کد : ۳۷۳۳۵ اخبار ویژه عمومی پژوهش
تعداد بازدید:۳۴۹
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، جهاد دانشگاهی را از محورهای اصلی برنامه‌های عملیاتی، پژوهشی و فناورانه در کشور دانست.
جهاددانشگاهی از محورهای برنامه‌های عملیاتی و فناورانه در کشور است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، سید محمد پاکمهر، ظهر شنبه هشتم آبان در بازدید از جهاد دانشگاهی خراسان شمالی و دیدار با رئیس و معاونان این واحد، بر ضرورت پیگیری برای استفاده از پتانسیل های فناورانه و ایجاد این ظرفیت‌ها در استان تاکید کرد.
وی با بیان اینکه اگر برنامه‌ای برای استفاده از پتانسیل های نوآورانه و موضوعات ابتکاری نداشته باشیم، قطعاً در استان عقب می مانیم، گفت: زندگی بدون داشتن پژوهش و استفاده از فعالیت های دانش بنیان، نمی تواند به درستی پیش برود.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی تمام‌قد از اتفاقات نوآورانه، پژوهشی و فعالیت های دانش بنیان حمایت می کند.
وی ادامه داد: در قانون بودجه، ظرفیت های بسیار مناسبی برای حمایت از طرح های نوآورانه و دانش بنیان دیده شده که جهاددانشگاهی از محورهای اصلی آن ها قرار داده شده است.
پاکمهر افزود: همه ما باید نگاه غلط خود را نسبت به فعالیت های دانش بنیان و پژوهش محور تغییر دهیم تا با استفاده از آن‌ها، نه تنها عقب ماندگی های خود را جبران کنیم بلکه به سوی توسعه بیش از پیش نیز پیش برویم.
وی با اشاره به دانش جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی بویژه ناباروری، درمان سرطان برست، اصلاح نژاد دام، فرآوری گیاهان دارویی و خدمات این نهاد در زمینه‌های آموزش های تخصصی بویژه آموزش پزشکی، بر ضرورت فراهم کردن این ظرفیت‌ها و خدمات در استان تاکید کرد.
*ورود جهاد دانشگاهی خراسان شمالی به حوزه های فناورانه
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی نیز در این دیدار از ورود این مجموعه  به حوزه موضوعات فناورانه در استان خبر داد.
محسن رحمانی جهاد دانشگاهی را نهادی انقلابی و دارای ماموریت در زمینه های توسعه علمی و فرهنگی بر اساس موضوعات و مسائل مورد نیاز جامعه عنوان کرد و افزود: هدفگذاری این مجموعه در زمینه فعالیت های دانش بنیان و انجام پروژه های فناورانه در کشور است که با توجه به ظرفیت استان در زمینه کشاورزی و دامپروری، راه اندازی مرکز توسعه فناوری‌های نوین اصلاح به نژادی دام در خراسان شمالی جزو برنامه های اصلی و دارای اولویت جهاددانشگاهی محسوب می شود.

وی بر ضرورت توجه بیشتر به حوزه فناوری در استان تاکید کرد و افزود: باید اجرای پروژه های فناورانه مورد نیاز استان از جمله در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنعت و گردشگری که به عنوان پیشران‌های اقتصادی استان محسوب می‌شوند احصاء و بر اساس اولویت و نیاز استان و در زمانبندی مناسب و در قالب انتقال فناوری و یا دستیابی به فناوری همانند سایر پروژه های موردنیاز استان اجرایی و عملیاتی شود تا مردم از فناوری های موردنیاز در زندگی خود بیش از پیش بهره ببرند.
رحمانی  ادامه  داد: جهاددانشگاهی از دانش فنی کافی برای تولید دارو با منشا گیاهی برخوردار است و با ورود سرمایه‌گذار در این زمینه اشتغالزایی مناسبی در زمینه کشت و فرآوری گیاهان دارویی رقم خواهد خورد که این امر نیازمند هدفگذاری مناسب در سیاستگذاری و اولویت بندی جهت اجرای پروژه های عملیاتی فناورانه در استان می باشد تا ظرفیت های بالقوه استان را بالفعل کند.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی و تسهیل امور، بیش از پیش به حوزه بکارگیری فناوری های موردنیاز مردم وارد شویم تا کمبود های استان را جبران کنیم.
وی همچنین با اشاره به پیگیری های انجام شده برای راه اندازی مرکز درمان سرطان برست، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با همکاری پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی که در زمینه درمان سرطان برست فعالیت می کند برای راه اندازی این مرکز در استان آمادگی دارد که امید است با حمایت‌های مسئولان استان تحقق یابد.
انتهای پیام

 


نظر شما :