پذیرش ۹ طرح نوآورانه در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی بجنورد

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۷ کد : ۳۵۵۵۹ اخبار ویژه فرهنگی عمومی پژوهش
تعداد بازدید:۳۹۲
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی از پذیرش ۹ طرح نوآورانه در زمینه‌ صنایع خلاق فرهنگی در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی بجنورد خبر داد.
پذیرش ۹ طرح نوآورانه در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی بجنورد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، محسن رحمانی اظهار کرد: این مرکز با رویکرد صنایع خلاق فرهنگی و در محورهای چاپ و نشر، صنایع دیداری و شنیداری و تولید محتوا، بازی و سرگرمی، اسباب بازی و عروسک و صنایع دستی، راه‌اندازی شده است و طرح‌های نوآورانه را پذیرش می‌کند.
وی ادامه داد: در این راستا تاکنون با برگزاری پنج جلسه شورای پذیرش و سرمایه‌گذاری، 13 طرح مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت و از این تعداد 9 طرح مورد پذیرش قرار گرفت که طرح‌های پذیرفته شده در زمینه رسانه، موسیقی، صنایع دستی، گردشگری اینترنتی، انیمیشن و ... بوده است.
وی عناوین این طرح‌ها را واحد سیار تلویزیونی، پلتفرم وب سرویس خدمات رویداد ایدی، انیمیشن و جلوه‌های بصری، طرح کتاب‌یار، پلتفرم جامع گردشگری، طرح دائمی توسعه آموزش ، تولید، انتشار و اجرای موسیقی مقامی استان خراسان شمالی، عروسک‌های پارچه‌ای و مرکز فرهنگی نهج‌البلاغه ذکر کرد.
رحمانی گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه جهادانشگاهی استان با پارک علم و فناوری و همچنین با حمایت‌های سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان(ستفا) جهاددانشگاهی، طرح‌های پذیرش شده از حمایت‌های مالی در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات برخوردار خواهند شد.
وی افزود: همچنین طرح‌های پذیرش شده علاوه بر امکان استقرار در جهاددانشگاهی از سایر حمایت‌های مرکز نوآوری و شتابدهی در قالب کارگاه‌های آموزشی، مشاوره‌های تخصصی، نشست‌های تخصصی و زمینه‌سازی بهبود روند کسب و کار و توسعه ایده‌های نوآورانه برخوردار خواهند شد.
رییس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: با راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی با همکاری پارک علم و فناوری خراسان شمالی، در یک سال گذشته بستر مناسبی برای حمایت از طرح های نوآورانه در زمینه صنایع خلاق فرهنگی در خراسان شمالی ایجاد شده و با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان در زمینه‌های فرهنگی استقبال خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
انتهای پیام


نظر شما :