نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد:

لزوم بومی‌سازی برنامه‌های جهاددانشگاهی با نیازهای خراسان شمالی

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۹ کد : ۳۴۸۶۹ اخبار ویژه عمومی
تعداد بازدید:۳۳۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر لزوم بومی‌سازی برنامه ها و اهداف جهاددانشگاهی با نیازها و مقتضای استان تاکید کرد.
لزوم بومی‌سازی برنامه‌های جهاددانشگاهی با نیازهای خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، در دیدار با رییس و مسؤولان جهاد دانشگاهی استان، با گرامیداشت سالروز تأسیس این نهاد، با بیان اینکه جهاد از ریشه جهد و تلاش آمده و از سوی دیگر کاری که همراه با نیت قربت و قصد خدمت باشد جهاد نامیده می‌شود، خطاب به فعالان این نهاد در استان گفت: با همان نیت و قصد خدمت به مردم و جامعه، کار جهادی کنید تا تأثیرگذاری این مجموعه در زمینه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و ... بیش‌ از پیش مشهود باشد.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی بیشتر در مراکز علمی و فرهنگی نسبت به فعالیت‌ها و برنامه‌های جهاددانشگاهی، اظهار کرد: با توجه به برنامه های علمی و فرهنگی جهاد دانشگاهی، باید ارتباط این نهاد با اساتید و دانشجویان افزایش یافته و فعالیت‌های آن در مراکز و دانشگاه‌ها بیش‌ازپیش دیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: باید فعالیت‌ها و اقدامات جهاد دانشگاهی دیده شود تا جذب استعدادها به این نهاد افزایش یافته و به‌تبع آن موفقیت‌های آن نیز بیشتر شود.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی نیز گفت: جهاد دانشگاهی استان آمادگی دارد بر اساس ظرفیت‌های موجود در استان و پشتوانه ملی این نهاد، در راستای رفع نیازها گام بردارد.

وی با بیان اینکه ارتقا شاخص‌های فرهنگی نیز یکی از مسائل مهمی است که جهاد دانشگاهی مورد توجه قرار داده است، اظهار کرد: تاسیس مرکز تخصصی امام و انقلاب، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، سازمان فعالیت های قرآنی، مرکز افکار سنجی سازمان دانشجویان و... در راستای ارتقا شاخص های فرهنگی انجام شده است و این ظرفیت ها در استان نیز به کار گرفته شده است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: با راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی با همکاری پارک علم و فناوری خراسان شمالی، در یک سال گذشته بستر مناسبی برای حمایت از طرح های نوآورانه در زمینه صنایع خلاق فرهنگی در خراسان شمالی ایجاد شده و با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان در زمینه های فرهنگی استقبال خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

رحمانی افزود: با توجه به راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی در استان با رویکرد صنایع خلاق فرهنگی، طرح های نوآورانه در زمینه های چاپ و نشر، صنایع دیداری و شنیداری، بازی و اسباب بازی و صنایع دستی با هدف اشتغال و درآمدزایی و توسعه کسب و کارهای نوآورانه و خلاقانه در این مرکز مورد حمایت قرار می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی نیز در اولویت‌های اصلی حوزه فرهنگی است، گفت: بیش از ۳۵ هزار دانشجو در استان وجود دارد که استفاده از ظرفیت جوانان و توانمند سازی این گروه می تواند در توسعه استان نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی با اشاره به اینکه کشاورزی پیشران اول اقتصادی استان است، اضافه کرد: در این حوزه نیز ماموریت جهاد دانشگاهی به واحد استانی، توسعه فناوریهای نوین در زمینه اصلاح به نژادی دام سبک شمال در شرق کشور است که برای تحقق این هدف گذاری نیاز به بسترسازی می باشد.

رحمانی با تأکید بر اینکه رفع نیازها در حوزه کشاورزی و دامپروری می تواند دغدغه های دامپروران را مرتفع کند، افزود: با حمایت مسئولان استانی و کشوری برای راه اندازی مرکز توسعه فناوریهای اصلاح به نژادی دام سبک شمال شرق کشور در استان، بهره وری، حفظ و ارتقای منابع مولد اشتغالزایی و درآمدزایی در زمینه دامپروری در استان افزایش خواهد یافت.

ارائه خدمات آموزش های عمومی و تخصصی در زمینه های ارتقای شغلی، کسب و کار، کارآفرینی و اشتغال متناسب با نیاز جامعه یکی دیگر از ظرفیت های جهاددانشگاهی در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی بویژه دانشجویان و دانش آموختگان می باشد و افزود: در یک سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر در سراسر استان به صورت حضوری و مجازی از خدمات آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی بهره‌مند شده اند.

انتهای پیام


نظر شما :