برخورداری بیش از ۱۲۰۰ نفر از طرح سرباز مهارت در خراسان شمالی

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۴ کد : ۳۲۰۱۳ اخبار ویژه عمومی آموزش
تعداد بازدید:۳۳۳
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی از برخورداری ۱۲۰۰ نفر در طرح سرباز مهارت در استان در سال جاری خبر داد.
برخورداری بیش از ۱۲۰۰ نفر از طرح سرباز مهارت در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، محسن رحمانی، در خصوص اجرای طرح سرباز مهارت در خراسان شمالی، بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص استفاده بهینه از دوران سربازی،  ستاد کل نیروهای مسلح به منظور اجرایی سازی منویات ایشان، با اقدامی ارزشمند قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه را ایجاد کرد.

وی افزود: در این راستا جهاددانشگاهی بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف آموزش و کارآفرینی، پژوهش و فرهنگی دارد به عنوان نهاد همراه قرارگاه «مهارت آموزی کارکنان وظیفه» ایفای وظیفه می کند.
وی توضیح داد: در طرح سرباز مهارت دوره آموزشی مهارت های زندگی به میزان ۳۴ ساعت و مهارت های عمومی و کارآفرینی به میزان ۵۴ ساعت با همکاری جهاددانشگاهی، اداره کل ورزش و جوانان و نیروهای مسلح استان انجام می‌شود.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین با توجه به ورود  کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از اول لغایت سوم هرماه به مراکز رزم مقدماتی، دو عنوان کتاب آموزشی با عناوین کارآفرینی و مهارت های کسب و کار و مهارتهای زندگی که به همت جهاد دانشگاهی تهیه و به چاپ رسیده است با همکاری و هماهنگی نهادهای مشارکت کننده در طرح مذکور در اختیار سربازان وظیفه قرار می گیرد.
رحمانی گفت: از ابتدای اجرای این طرح در استان تاکنون بیش از یک هزار سرباز آموزش دیده اند.
وی افزود: هدف از مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و سربازان، افزایش جذابیت و نشاط خدمت وظیفه عمومی، کمک به توسعه قابلیت‌های اشتغال پذیری جوانان در بازار کار و بهبود وضعیت اشتغال در کشور است تا خدمت وظیفه عمومی را به فرصتی برای مهارت‌آموزی و مهارت ورزی تبدیل نماید.
وی گفت: سربازان پس از فراغت از سربازی با استفاده از آموزش‌های پایه و مقدماتی و حتی آموزش‌های تکمیلی، می‌توانند در مسیر خوداشتغالی و ایجاد کسب و کار فعالیت نمایند.
انتهای پیام


نظر شما :