تقدیر از کارشناس ممتاز دفتر تسهیلگری جهاددانشگاهی خراسان شمالی از سوی استانداری

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۲ کد : ۳۰۰۸۹ فرهنگی عمومی
تعداد بازدید:۴۳۲
کارشناس مددکاری دفتر تسهیلگری جهاددانشگاهی خراسان شمالی به عنوان کارشناس ممتاز دفاتر تسهیلگری برگزیده شد و از سوی استانداری مورد تقدیر قرار گرفت.
تقدیر از کارشناس ممتاز دفتر تسهیلگری جهاددانشگاهی خراسان شمالی از سوی استانداری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، در دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محلات نیروگاه، صادقیه، شیرآب و حصارشیرعلی بجنورد که زیرمجموعه جهاددانشگاهی استان در حال فعالیت است، محمد بروتی، کارشناس مددکاری دفتر، ممتاز شناخته شد و با حضور  محمدتقی آریان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی، مورد تقدیر گرفت.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی در این آئین، دفاتر تسهیلگری را در صف مقدم خدمت‌رسانی به مناطق کمتربرخودار دانست و افزود: ارائه خدمت و کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی از کارکردهای این دفاتر است. 
محمدتقی آریان، با بیان اینکه جبران مسائل اجتماعی بسیار دشوارتر از سایر مسائل است، اظهار کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی بازگشت به نقطه پیش از وقوع آسیب بسیار دشوار و دیربازده است.
وی گفت: در حوزه اجتماعی آسیب های متعددی وجود دارد که بخش زیادی از آسیب ‌ها در مناطقی است که دفاتر تسهیلگری در آنها مستقر هستند و هدف این است دفاتر در کمک به حل مشکلات در این زمینه مثمر ثمر واقع شوند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی افزود: فعالیت این دفاتر نور امیدی در مناطق کم برخوردار بود و توانست پل ارتباط بین مردم و مسئولان را به راحتی برقرار کند.
آریان تسهیل تسری خدمات به مناطق کم برخوردار و اعتمادسازی را از جمله دستاوردهای دفاتر تسهیلگری دانست و افزود: کارشناسان دفاتر در اعتمادسازی گام های ارزنده ای برداشتند و دغدغه و پیگیری های کارشناسان موجب به وجود آمدن این اعتماد شد.
وی کم شدن و حذف بوروکراسی های اداری را از دیگر دستاوردهای دفاتر تسهیلگری در مناطق خواند و ادامه داد: این دفاتر در خود مناطق مستقر هستند و اهالی می توانند به راحتی با آنها ارتباط بگیرند و امور خود را پیگیری کنند.
وی ادامه داد: کارهای بسیار خوبی به واسطه حضور دفاتر در مناطق انجام شده است و گروه های مردمی و حلقه هایی از معتمدین شکل گرفته که امید است این اقدامات، مردم این مناطق را به مرز خودکفایی برساند.
آریان مطالبه گری مردم در زمینه های مختلف از جمله کاهش آسیب های اجتماعی، تقویت پتانسیل ها و بهسازی محیطی و ارتقای امور فرهنگی و اجتماعی را از دستاوردهای فعالیت های این دفاتر است.
وی با اشاره به بازه زمانی پیش بینی شده سه تا پنج ساله فعالیت هر دفتر در محلات، بر ضرورت تداوم حضور و ارائه خدمات آنها در محلات تاکید کرد و افزود: پیشنهادها در این زمینه به وزارت کشور و سایر نهادهای مرتبط منعکس شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی همچنین گفت: از سال جدید به صورت ماهانه از دفاتر بازدید خواهد شد و مدیران کل دستگاه های مرتبط بنا به اعلام نیاز کارشناسان دفتر در بازدید حاضر خواهند شد و در خود دفتر برای پیگیری امور تصمیم گیری خواهد شد.
الهام آزادزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این نشست ضمن تقدیر از رویکرد ویژه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی در تقویت دفاتر تسهیلگری، خدمات این دفاتر را در کمک به بهسازی کیفیت زندگی در مناطق هدف موثر خواند.
وی ابراز امیدواری کرد با تسهیلگری نهادی و اجتماعی دفاتر، بیش از پیش خدمات دستگاه ها و نهادها در مناطق کمتربرخودار تسری یابد و به رفع آسیب‌ ها و کاستی ها و تقویت پتانسیل ها کمک شود.
انتهای پیام

کارشناس مددکاری دفتر تسهیلگری جهاددانشگاهی خراسان شمالی به عنوان کارشناس ممتاز دفاتر تسهیلگری برگزیده شد و از سوی استانداری تقدیر قرار گرفت. 


نظر شما :