معاون آموزشی جهاد دانشگاهی:

جهاددانشگاهی از نخستین مجموعه‌های کشور در ورود به آموزش مجازی است

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۹ کد : ۲۲۵۵۳ عمومی آموزش
تعداد بازدید:۵۶۷
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی جزء اولین مجموعه‌‍‌های کشور در ورود به عرصه ارائه آموزش‌های مجازی است.
جهاددانشگاهی از نخستین مجموعه‌های کشور در ورود به آموزش مجازی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، دکتر محمدصادق بیجندی، روز سه‌شنبه، 18 شهریور ماه، در گردهمایی مجازی معاونان آموزشی جهاددانشگاهی که به میزبانی خراسان شمالی برگزار شد، اظهارکرد: جهاد دانشگاهی از حدود 10 سال گذشته به حوزه آموزش های مجازی ورود یافته  و از نخستین مجموعه های آموزشی کشور بودکه پس از شیوع کرونا در این حوزه سامانه اختصاصی ارائه کرده است.
وی افزود: در حال حاضر معتقد هستیم که جهاددانشگاهی از یکی از سامانه های قابل قبول الکترونیکی در کشور برخوردار است و هم اکنون حوزه‌های آموزش عالی و آموزش کوتاه مدت این نهاد از این سامانه استفاده می کنند.
بیجندی در ادامه با طرح این سوال که آیا آموزش مجازی در کشور می تواند جایگزین آموزش حضوری شود؟ بیان کرد: نظام آموزشی کشور با شیوع ویروس کرونا آمادگی ارائه آموزش های مجازی را نداشت و هم اکنون در حال تمرین ارایه مجازی آموزش و ورود به یادگیری الکترونیکی است.
وی ادامه داد: هنوز تعدادی از اساتید، معلمان و دانشجویان با مفاهیم آموزش مجازی آشنا نیستند و متاسفانه هنوز با ادبیات یادگیری الکترونیکی و مفاهیم مربوط به آن، ارتباط برقرار نکرده ایم.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه در حال حاضر آموزش مجازی در دنیا به عنوان آموزش مکمل تلقی می شود، گفت: نظام آموزشی کشور از ظرفیت بی نظیر تعطیلات تابستانی برای آموزش ضمن خدمت معلمان و اساتید و مدیران دستگاه های اجرایی در حوزه آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی غفلت کرد.
بیجندی در ادامه با اشاره به اجرای طرح سربازماهر توسط جهاددانشگاهی اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص بهره مندی از دوران خدمت نظام وظیفه، جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد توسعه ای و دانش بنیان برآمده از انقلاب اسلامی به عنوان همکار طرح سرباز ماهر در کنار وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح برای آموزش های بدو خدمت همراه این حرکت زیربنایی و عظیم است بنابراین باید اجرای طرح سرباز ماهر با بهترین کیفیت انجام شود و جامعه از ثمرات آن برخوردار گردد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تولید محتوا از اواویت‌های جهاددانشگاهی است، گفت: تولید محتوا در دنیا استاندارد دارد و با ر عایت این استانداردها، این مهم پیگیری می شود.
بیجندی با اشاره به انتشار مجموعه کتاب های آموزش زبان انگلیسی Eight توسط جهاددانشگاهی با بیان اینکه این مجموعه نخستین مجموعه کتاب بومی در زمینه آموزش زبان انگلیسی در کشور است، افزود:  این طرح به عنوان یک پروژه ملی و فناورانه توسط جهاد دانشگاهی در حال انجام است و از جنس فناوری‌های  نرم محسوب می شود.
وی افزود: جهاد دانشگاهی با اجرای این پروژه دو بخش فناورانه نرم و مقابله با شبیخون فرهنگی را مورد توجه قرار داده است و به عنوان برند و از دستاوردهای فناورانه این نهاد محسوب می شود.
وی در پایان این نشست با قدردانی از همکاران جهاددانشگاهی خراسان شمالی برای میزبانی این نشست، ابراز امیدواری کرد این واحد از دستاوردهای شایانی در سطح استانی و ملی برخوردار گردد.
بنا به این گزارش، دکتر بیجندی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان شمالی در جریان سفر یک روزه برای افتتاح نمایشگاه دستاوردهای طرح ملی مشاغل خانگی و بررسی روند اجرای این طرح در استان، به بجنورد سفر کرده است.
انتهای پیام


نظر شما :