مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان شمالی تاکید کرد:

لزوم بهره‌گیری از ساختارهای تخصصی جهاددانشگاهی در ارائه خدمت به مددجویان زندان‌ها

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۲ کد : ۱۷۹۶۴ فرهنگی عمومی
تعداد بازدید:۵۸۶
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان شمالی ظرفیت‌ها و ساختارهای تخصصی جهاددانشگاهی را در ارائه خدمت به مددجویان زندان و خانواده‌های آنان موثر خواند.
لزوم بهره‌گیری از ساختارهای تخصصی جهاددانشگاهی در ارائه خدمت به مددجویان زندان‌ها

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، مجتبی محمدی، در نشست با رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی اظهار کرد: کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده زندانیان در اولویت کاری این نهاد است.
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات مددجو به پیش از ورود به زندان بازمی‌گردد، ادامه داد: در این راستا باید به مباحث پیشگیری در زمینه آسیب‌های اجتماعی توجه داشت.
وی با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، بهره‌گیری از پتانسیل‌های این نهاد در حوزه‌های آموزش، اشتغال، رسانه، افکارسنجی، دفتر تسهیل‌گری و.. را در پیشبرد اهداف موثر خواند.
محمدی با اشاره به استقرار دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در محلات حاشیه شهر بجنورد گفت: بخشی از آمار زندانیان استان مربوط به محلات هدف این دفاتر است و همکاری دوسویه با دفاتر به ارائه خدمات به خانواده مددجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک خواهد کرد.
وی همچنین استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در بحث مشاغل خانگی برای مددجویان و خانواده آنان را مفید خواند و افزود: ارائه آموزش‌های علمی کاربردی به فرزندان مددجویان نیز بسیار مفید خواهد بود.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه اشتغال، ایحاد ظرفیت پرورش دام را از جمله اقدامات ذکر کرد و بر بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در زمینه اصلاح نژاد دام تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به اقدامات این اداره‌کل در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: خوشبختانه با تمهید اقدامات مناسب، تاکنون ویروس کرونا آسیبی به زندان‌های استان وارد نکرده است.
محسن رحمانی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این نشست هم‌افزایی بین نهادها را در گسترش و ارتقای کیفیت ارائه خدمات به جامعه هدف موثر خواند.
وی برای همکاری‌های مشترک با اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان در زمینه‌های ارائه آموزش‌های ویژه به زندانیان، خانواده زندانیان، پرسنل و...، جوزه اشتغال، انعکاس اخبار و فعالیت‌های اداره کل زندان‌ها از طریق خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنای جهاددانشگاهی، افکارسنجی و پرسشگری با استفاده از ظرفیت مرکز ایسپای واحد و همکاری‌های مشترک دفتر تسهیلگری و توسعه محلی واحد، اعلام آمادگی کرد.
رحمانی همچنین اقدامات اداره‌کل زندان‌های خراسان شمالی در حوزه اشتغال برای مددجویان و خانواده‌های آنان را ارزشمند خواند و برای همکاری‌های مشترک در زمینه اشتغال با استفاده از ظرفیت حوزه اشتغال و مشاغل خانگی جهاددانشگاهی نیز اعلام آمادگی کرد.


نظر شما :