معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی:

برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی بر اساس نیازهای کلان کشوری تعریف شده است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۱ کد : ۱۷۷۰۷ عمومی
تعداد بازدید:۵۹۳
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی گفت: برنامه ششم توسعه این نهاد بر اساس نیازهای کلان کشوری تعریف شده است.
برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی بر اساس نیازهای کلان کشوری تعریف شده است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، دکتر احمد شریفی زاده، ششم شهریورماه 98 در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی، اظهار کرد: برنامه ششم این مجموعه بر اساس طرح و نیاز کلان ملی تعریف شده و در استان ها نیز بر آن تاکید شده که با توجه به اسناد بالادستی، سند آمایش و توسعه استان حرکت کنند.
وی تاکید کرد: در خراسان شمالی که رو به رشد و توسعه است جهاددانشگاهی می تواند کمک رسان باشد و در راستای رفع نیازها و محرومیتهای استان گام بردارد.
وی گفت: یکی از طرح هایی که در استان خراسان شمالی به عنوان پایلوت کشوری طی تفاهم نامه جهاددانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد،  اجرای طرح مشاغل خانگی است.
وی ادامه داد: این مجموعه در حوزه های مختلف از جمله حوزه کشاورزی، صنعت، پزشکی، فرهنگی توانسته خدمات ارزنده ای ارائه دهد.
شریفی زاده اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی یک نهاد توسعه ای و برنامه محور است و به پشتوانه هفت هزار نیروی متخصص توانسته خدمات شایانی ارائه دهد.
دکتر پارسی پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: 15 سال از استان شدن خراسان شمالی می گذرد اما جای زیادی برای انجام کار دارد و نیاز است که برنامه خاص برای این منطقه داشته باشیم.
وی افزود: سوابق مجموعه جهاد دانشگاهی نشان می دهد که پتانسیل و توانمندی های زیادی دارد و در سطح کشور بر روی این نهاد حساب زیادی باز شده است.
وی ادامه داد: در خراسان شمالی نیز بررسی های لازم به عمل خواهد آمد که از این مجموعه برای توسعه استان می توان چه استفاده هایی را برد، اما باید به صورت ریزتر و تخصصی تر ورود پیدا کرد تا بتوان از این ظرفیت بهره برد.
پارسی پور با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از نیازهای اقتصادی این استان متکی به بخش کشاورزی است، گفت: اما بهره وری و کارآیی این حوزه در این منطقه اندک است و می طلبد تا با علوم دانش بنیان در این حوزه میزان بهره وری را افزایش داد.
وی افزود: حوزه گیاهان دارویی و اصلاح نژاد دام که جهاددانشگاهی در این زمینه تجربه های خوبی دارد، جزء پیشران های اقتصادی ما هستند.
مهندس محسن رحمانی، سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان شمالی نیز در ادامه بیان کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی در استان چند رویکرد اصلی را در استان در نظر گرفته است که اشتغال، پژوهش و فن آوری از جمله آن هاست.
وی ادامه داد: در حوزه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی واحد خراسان شمالی در سال گذشته جزو استان های پایلوت بوده که سهمیه این مجموعه یک هزار و 500 نفر بوده است.
وی اظهار کرد: برای سال جاری نیز سهمیه مجموعه جهاد دانشگاهی در کل کشور 40 هزار نفر است که بخشی از این سهمیه مربوط به خراسان شمالی است.
رحمانی تاکید کرد: درخواست جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی از سازمان مدیریت برنامه ریزی استان این است تا به این مجموعه نیز کمک های لازم انجام شود تا بتواند طبق سند توسعه استان گام بردارد.
وی تصریح کرد: این مجموعه می تواند در حوزه کشت و فرآوری گیاهان دارویی و اصلاح نژاد دام اقدامات خوبی را انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: روحیه جهادی در مجموعه جهاد دانشگاهی استان وجود دارد و برنامه ها نیز بر همین اساس پیش خواهد رفت.


نظر شما :