زنده‌یاد کاظمی آشتیانی از تاثیرگذارترین دانشمندان خاورمیانه بود

۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۵ کد : ۶۷۱۶۳ اخبار ویژه فرهنگی عمومی پژوهش
تعداد بازدید:۶۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی معتقد است: زنده‌یاد کاظمی آشتیانی از تاثیرگذارترین دانشمندان خاورمیانه بود.
زنده‌یاد کاظمی آشتیانی از تاثیرگذارترین دانشمندان خاورمیانه بود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، دکتر جواد شاهین‌ فر، با اشاره به ۱۴ دی ‌ماه، سالگرد درگذشت زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و سلول‌های بنیادی در ایران، اظهار کرد: کاظمی آشتیانی یکی از چهره‌های درخشان علمی ایران و بنیان‌گذار پژوهشکده‌ رویان و توسعه دانش سلول‌های بنیادی در کشور بود که سهم بزرگی در پیشرفت علمی کشور ایفا کرد و به چهره‌ای ماندگار در کشور تبدیل شد. 


وی بیان کرد: این شخصیت برجسته از پیش‌قراولان علمی و فرزندان صالح انقلاب است که نقشی راهبردی در تولید سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری در کشور داشت و پرچم ایران را در عرصه‌های بین‌المللی به اهتزاز درآورد و الگویی برای اعتلای هویت ملی و خودباوری در کشور شد.


شاهین‌فر ادامه داد: کاظمی آشتیانی از تاثیرگذارترین دانشمندان خاورمیانه است که با توسعه دانش سلول‌های بنیادی، به همه‌ ما آموخت که می‌توان بنیان‌گذار کارهای خیلی بزرگ به عظمت انقلاب بود و با همتی جهادی نام ایران اسلامی را در عرصه‌های بین‌المللی پرآوازه کرد.


وی تاکید کرد: این مجاهد خستگی‌ناپذیر در عرصه‌های بین‌المللی و در زمینه‌ سلول‌های بنیادی نام ایران را ماندگار کرد و با دانش خود توانست آرزوی بسیاری از پدران و مادران این سرزمین کهن را برآورده کند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری و اقدامات راهبردی دانشمندان و نخبگان ایران اسلامی، موفق به ارائه خدمات ناباروری در سطوح مختلف شده است. از سال گذشته با راه‌اندازی مرکز سطح ۳ ناباروری و روش درمانی IVF در درمان ناباروری، در اجرای سیاست‌های جمعیتی و تحکیم بنیاد خانواده گامی بزرگ برداشته است.


وی افزود: سمت و سوی برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، در راستای اقدامات ماندگار این دانشمند مومن و جهادگر و سیاست‌های کلان کشور طرح‌ریزی شده است تا نوآوری‌ها، پژوهش‌ها و تلاش‌ها موجب رشد و اعتلای کشور و به‌یادماندنی باشد.

کلید واژه ها: کشور ایران بنیادی سلول بنیادی سلول ناباروری خراسان پزشکی خراسان علوم پزشکی خراسان دانشگاه علوم پزشکی خراسان


نظر شما :