جهاددانشگاهی، منبع تقویت روحیه «ما می توانیم» است

۰۷ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۱ کد : ۶۱۸۵۵ فرهنگی عمومی آموزش
تعداد بازدید:۱۳۵
فرمانده انتظامی خراسان شمالی، جهاد دانشگاهی را نهاد و منبعی شناخته شده برای تعریف واقعی روحیه «ما می توانیم» دانست.
جهاددانشگاهی، منبع تقویت روحیه «ما می توانیم» است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد خراسان‌شمالی، سردار سرتیپ دوم سعید مطهری زاده، فرمانده انتظامی خراسان شمالی درباره سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در کشور، اظهار کرد: فعالیت های مجموعه جهاددانشگاهی، نشأت گرفته از روحیه انقلابی و پیشرفت است و همانگونه که انتظار می رود، برای کاهش چالش های کشور تلاش می کند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در کنار همه خدمات گسترده ای که در نقاط مختلف کشور ارائه  می دهد، می تواند تهسیل کننده در برقراری انواع امنیت باشد. از جمله امنیت فرهنگی و اقتصادی.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی، تاکید کرد: جهاددانشگاهی با ظرفیت های متنوعی که در خراسان شمالی دارد، نقش به سزایی در ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی داشته و می تواند کمک حال مجموعه های مختلف در خصوص کاهش معضلات اجتماعی باشد.

وی امنیت فرهنگی را نتیجه اقدامات موثر جمعی دانست و افزود: در مقوله فرهنگی نمی توان یک بعدی جلو رفت. بلکه باید از توان همه بخش های مختلف بهره برد تا نهایتا، منجر به کاهش برخورد با ناهنجاری ها شود. برخورد، آخرین مرحله در مواجهه با پدیده ها و معضلات اجتماعی است که می توان با بهره گیری از پتانسیل مجموعه هایی همانند جهاد دانشگاهی به ویژه در حوزه فرهنگی و تحقیقات میدانی، آن را برطرف کرد.

سردار مطهری زاده تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با ایجاد تعامل بین جوانان می تواند الگویی موثر برای پیشرفت در کشور باشد و در نهایت سبب فعالیت هدفمند آنان شود.

به گفته وی، جهاد دانشگاهی می تواند به عنوان مجموعه ای واسط، گروه های تاثیثرگذار مختلفی را به یکدیگر متصل کرده و با تجمیع توان آن ها، اقدامات برزمین مانده و نیازهای کشور را به نتیجه مطلوب برساند.

وی گفت: داشتن 102 واحد سازمانی در کشور از جمله سازمان ها و واحدهای استانی، مجتمع تحقیقاتی، پژوهشگاه، پژوهشکده، مرکز پژوهشی، دانشگاه، موسسه آموزش عالی، حوزه تجاری سازی، پارک علم و فناوری، سازمان فرهنگی، 3 خبرگزاری و... نشان دهنده فعالیت های شایان و درخشان جهاد دانشگاهی در کشور است.

کلید واژه ها: خراسان شمالی چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی نیروی انتظامی


نظر شما :