/جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/

جهاد دانشگاهی در خراسان‌شمالی فعالیت‌های خود را عرضه و تبلیغ کند

۰۶ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۱ کد : ۶۱۸۲۸ اخبار ویژه فرهنگی پژوهش آموزش
تعداد بازدید:۱۳۶
نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: افراد فعال در این مجموعه فعالیت و خدمات خود را به مردم در سطح استان عرضه و تبلیغ کنند.
جهاد دانشگاهی در خراسان‌شمالی فعالیت‌های خود را عرضه و تبلیغ کند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد خراسان‌شمالی، حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی با اشاره به 16 مرداد سالروز تشکیل جهاددانشگاهی اظهارکرد: مسئولان باید از ظرفیتی همانند جهاددانشگاهی که در نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاده استفاده کنند، زیرا جهاددانشگاهی در خراسان‌شمالی مغفول مانده است.
وی افزود: البته این امر شاید دلیل دیگری هم داشته باشد که این مهم بودکه افراد فعال در این مجموعه نتوانسته‌اند فعالیت خود را آن طور که شاید و باید به مردم در استان عرضه و تبلیغ کنند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان جهاددانشگاهی باید فعالیت‌های خود را بیشتر به مردم اطلاع و ارائه دهند، افزود: اگر مردم از خدمات جهاددانشگاهی مطلع شوند میزان مراجعه کنندگان نیز به این سازمان بیشتر شده و دایره ارائه خدمات وسیع تر می‌شود و چه بسا مشکلات خراسان‌شمالی به عنوان استان کم برخوردار و محروم از سوی این نهاد پوشش داده شود.
نوری با اشاره به فعالیت خبرگزاری قرآنی ایکنا و خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در خراسان‌شمالی، افزود: ما مسئولان هم مکلف هستیم در حد توان کمک کنیم تا این دو خبرگزاری تقویت شوند و مطالب آنان در جامعه دیده و شنیده و مورد استفاده قرار بگیرد.
وی یادآورشد: جهاددانشگاهی در هر استانی با کار تحقیقاتی و مطالعاتی می‌تواند نقاط ضعف استان‌ را بررسی کرده و بعد از آن برای رفع کم و کاستی‌‎ها  و توسعه استان برنامه ریزی کنند.
وی تصریح کرد: طبق شنیده‌ها در خراسان‌شمالی قرار است از سوی این نهاد مرکزی برای درمان سرطان برست ایجاد شود و یا اقدامات بسیار خوبی در حوزه دامداری و کشاورزی در بحث اصلاح ژنتیک دام شده است .
وی با اشاره به پتانسیل‌های علمی و پژوهشی موجود در جهاددانشگاهی، افزود: این مجموعه برای ورود به حوزه‌های مختلف به واسطه برخورداری از دانش آن در واحدهای تحت نظارت این نهاد می‌توانند نیروهایی را در منطقه تربیت کند و از ظرفیت آنان در راستای توسعه استان استفاده کند تا اتفاق‌های خوبی رقم بخورد.
وی ادامه داد:جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای گسترده، بسیار وسیع و دارای فعالیت‌های متنوع در حوزه‌های علمی ، پژوهشی، فرهنگی و حرفه آموزی برای افرادی بوده که به دنبال یادگیری هستند.
وی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف، ادامه داد: این مجموعه توانایی آن را دارد تا در همه حوزه‌ها فعالیت داشته و به تربیت و جذب نیرو بپردازند.
نوری تصریح کرد: جهاددانشگاهی مجموعه‌ای بوده که با تایید شورای انقلاب فرهنگی به وجود آمده و سال‌های سال در کشور به مردم و نظام در حال ارائه خدمت است و اگر این مجموعه در هر استانی که وجود داشته و فعال باشد و از آنان حمایت شود می‌تواند برای پیشرفت آن استان کمک بسیار خوبی باشد.
 

کلید واژه ها: خراسان شمالی چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی عرضه خدمات


نظر شما :