/جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/

جهاددانشگاهی جلوه‌گاه بالندگی جوانان است

۰۶ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۷ کد : ۶۱۸۲۵ اخبار ویژه فرهنگی عمومی آموزش
تعداد بازدید:۱۰۶
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: جهاددانشگاهی را می‌توان جلوه‌گاه بالندگی جوانان با اراده و ثبیت ارزش‌های دینی همراه با توسعه فردی دانست زیرا فعالیت‌های علمی ، فرهنگی و هنری در جهاد دانشگاهی در همین مسیر تعریف شده است.
جهاددانشگاهی جلوه‌گاه بالندگی جوانان است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی، ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی با اشاره به چهل و سومین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی هم سو با آموزش و پرورش در امر تربیت و شناسایی و هدایت استعدادها و مهارت آموزی فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: بنابراین این نهاد را می‌توان جلوه‌گاه بالندگی جوانان با اراده و ثبیت ارزش‌های دینی همراه با توسعه فردی دانست زیرا فعالیت‌های علمی ، فرهنگی و هنری در جهاد دانشگاهی در همین مسیر تعریف شده است.
اکبری با بیان اینکه تعامل آموزش و پرورش و جهاددانشگاهی به ویژه در راستای تبیین دستاوردهای علمی و پژوهشی علاوه بر انگیزه بخشی به دانش‌آموزان راه را برای آن‌ها با هدف نیل به جایگاه اجتماعی، شغل و پیشرفت روشن می‌کند، تصریح کرد: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت با همین هدف انجام شده و تاکنون حدود ۳۰۰ کاروان دانش آموزی راهی مراکز علمی، صنعتی و دانشگاهی کشور شده‌اند.
وی با بیان اینکه دستاوردهای متنوعی که اساتید و دانشجویان فعال در جهاد دانشگاهی ثبت کرده‌اند نشان دهنده توان نخبگان ایرانی و فراهم بودن فضای مناسب برای تحقیق، پژوهش، شناسائی نیازها و حرکت در مسیر رفع آنها است، گفت: در زمینه‌هایی همانند  ناباروری، فناوری نانو، سلول‌های بنیادین، پروژه‌های فنی و مهندسی، دامپزشکی و کشاورزی شاهد طرح‌های بزرگی هستیم که نتایج آن‌ها کمک بزرگی به خودکفائی کشور و آبادانی و توسعه کشور بوده است.
وی ادامه داد: همین طرح‌ها، الگوهای مناسبی برای دانش آموزان هستند تا با نگاه به دستاوردهای متعدد جهاد دانشگاهی، در جشنواره‌هایی همانند جابر ابن حیان، خوارزمی، المپیادهای علمی و آزمون‌های سراسری گام‌های نخستین خود را در راستای شکوفایی علمی بردارند.
اکبری تصریح کرد: اکنون در کتاب‌های درسی، مرحوم سعید کاظمی آشتیانی به عنوان چهره‌ای ماندگار برخاسته از نهاد جهاددانشگاهی به دانش آموزان معرفی می‌شود تا بارقه‌های نخستین حرکت در همین مسیر در ذهن و دل آینده سازان کشورمان شکل بگیرد.
وی یادآورشد: تبیین دستاوردهای جهاددانشگاهی در کتاب‌های درسی، حضور مدرسان جهاددانشگاهی در مدارس، بازدید دانش‌آموزان از مراکز علمی، آزمایشگاهی و پژوهشی جهاد دانشگاهی و برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک از زمینه‌های تعامل بین دو نهاد آموزش و پرورش و جهاددانشگاهی است و ما آماده تداوم این همکاری‌های مشترک و تثبیت آن هستیم.

کلید واژه ها: خراسان شمالی آموزش و پرورش چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی


نظر شما :