نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با حضور در ایسنا:

خبرنگاران تصمیم‌ساز هستند

۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۴ کد : ۴۷۵۶۹ اخبار ویژه فرهنگی عمومی
تعداد بازدید:۳۳۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: خبرنگار تصمیم‌گیرنده نیست اما تصمیم‌ساز است.
خبرنگاران تصمیم‌ساز هستند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، در حاشیه بازدید از جهاددانشگاهی خراسان شمالی، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار در گفت‌وگو با ایسنا گفت: خبرنگاری وظیفه و شغل سختی است و خبرنگاران باید خبرها را مستند صحیح درست منتقل کنند  زیرا خبرنگار تصمیم گیرنده نیست اما تصمیم ساز است برای اینکه مسئولان تصمیم درستی را بگیرند باید خبر صحیح به آنها داده شود.
وی افزود: یک خبرنگار با انتشار خبر درست می‌تواند برای جامعه اتفاقات خوبی را رقم بزند و اگر خبری مستند نباشد و در جامعه منتشر شود می‌تواند بحران‌ساز و التهاب‌آفرین باشد.
امام جمعه بجنورد ادامه داد: خبر نادرست می‌‎تواند موجب دعوا و اختلاف برای گروه‌‎های مختلف شود بنابراین مسئله مهمی است. خبرنگار باید به خبرش به‌‎طور  مستند، متقن، محکم و دلسوزانه بپردازد و در مواردی که لازم است به مساله بیشتر توجه کنند و آنچه را که کم اهمیت است  بزرگ جلوه ندهد.
حجت‌الاسلام نوری گفت: خبرنگاری کار پرارزشی است و این عزیزان باید توجه بیشتری به کارشان داشته باشند تا آنچه را که تهیه می‌کنند بتواند برای مردم و مسئولان مفید و موثر باشد و زمینه تصمیم‌های خوب را فراهم کند.
انتهای پیام


نظر شما :