/جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوری نخبگان ایران/

جهاددانشگاهی مامن حمایت از نخبگان و ایده‌های نوآورانه است

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۱ کد : ۴۷۳۴۲ اخبار ویژه فرهنگی عمومی دانشگاه پژوهش آموزش
تعداد بازدید:۳۲۵
سرپرست جهاددانشگاهی خراسان شمالی با بیان اینکه جهاددانشگاهی مامن حمایت از ایده‌های نوآورانه و نخبگان است، افزود: شعار امسال این نهاد "جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوری نخبگان ایران" است و برای تحقق این هدف تلاش می شود.
جهاددانشگاهی مامن حمایت از نخبگان و ایده‌های نوآورانه است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، مهسا پرنیان، با حضور در برنامه "صبح تازه" سیمای اترک به مناسبت 16 مردادماه سالروز تشکیل جهاددانشگاهی اظهار کرد: شعار امسال این نهاد "جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوری نخبگان ایران" است و در این راستا تلاس برای مهاجرت معکوس نخبگان پیگیری می‌شود.
وی افزود: همکاران در سراسر کشور فعالیت‎‌های خوبی را هم‌راستا با پیشرفت‌های کشور به ثبت رسانده‌اند و این نهاد در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و ... پیشرو است و بهترین مامن برای حمایت از نخبگان و همچنین کمک به تحقق شعار سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" است.
پرنیان در ادامه گفت: در استان خراسان شمالی نیز جهاددانشگاهی از زمان تشکیل تا به امروز، در مسیر انقلابی خود فعالیت‌های خوبی را انجام داده و در حوزه های مختلف خدمات خوبی ارائه داده است.
وی راه ندازی مرکز درمان سرطان پستان را برنامه‌های پیش رو دانست و افزود: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی جزو استان‌هایی است که این سرطان در آن شیوع بالایی دارد و متاسفانه سن ابتلا نیز در استان نسبت به میانگین کشوری وضعیت خوبی ندارد بنابراین راه‌اندازی این مرکز به جد پیگیری می شود.
وی ادامه داد: ماموریت دیگر جهاددانشگاهی گیاهان دارویی است که این نهاد با همکاری آستان قدس رضوی در حوزه فراوری گیاهان دارویی و همچنین کشت گیاهان دارویی در زمینه آفت‌کش‌ها و خوراک دام ورود پیدا کرده است.
سرپرست جهاددانشگاهی خراسان شمالی، راه اندازی مرکز اصلاح نژاد دام سبک را از دیگر پروژه ها دانست و افزود: در حوزه دام سبک تاکنون برای 2 هزار راس دام سبک تلقیح مصنوعی اجرا شده است.
پرنیان افزود: با توجه به پتانسیل خراسان شمالی و منطقه راز و جرگلان در زمینه اسب اصیل ترکمن، اصلاح نژاد این گونه ارزشمند نیز از برنامه هاست.
وی ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان استانی و ملی، با تحقق برنامه های در دست پیگیری جهاددانشگاهی، خدمات شایانی به مردم استان ارائه شود.
انتهای پیام


نظر شما :