/جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوری نخبگان ایران/

تاکید استاندار خراسان شمالی بر تلاش جهاددانشگاهی در کمک به توسعه استان

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۷ کد : ۴۷۳۴۰ اخبار ویژه فرهنگی عمومی دانشگاه پژوهش آموزش
تعداد بازدید:۳۴۰
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر رفع محرومیت‌ها و کمک به توسعه استان، تحقق این هدف را در گرو هم‌افزایی همه دستگاه‌ها دانست و افزود: نهادهای دانش بنیانی مانند جهاددانشگاهی نیز باید در این زمینه یاری‌رسان باشند.
تاکید استاندار خراسان شمالی بر تلاش جهاددانشگاهی در کمک به توسعه استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، دکتر محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی در دیدار مهسا پرنیان، سرپرست جدید جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: در استان طرح‌های توسعه‌ای خوبی دنبال می‌شود که باید همه دستگاه‌ها و نهادها برای تحقق آنها تلاش کنند.
وی با اشاره به نشست با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و بررسی طرح‌های استانی از جمله طرح‌های پیشنهادی جهاددانشگاهی بر لزوم ممارست و پیگیری برای بهره‌برداری از آنها تاکید کرد.
مهسا پرنیان، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: جهاددانشگاهی در حوزه‌های دانش بنیان و دانش فنی علوم پزشکی، کشاورزی، علوم انسانی و حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، پژوهشی، آموزشی و اشتغال پتانسیل‌های خوبی دارد که در تلاش هستیم دانش فنی جهاددانشگاهی در این حوزه‌ها را به استان تسری بخشیم.
وی افزود: در استان خراسان شمالی نیز تلاش می‌شود با توجه به مزیت‌های نسبی منطقه و نیازهای استان، ظرفیت‌های ملی جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف به کار گرفته شود و خدمات در استان گسترش یابد.
وی راه‌اندازی مرکز پیشگیری و غربالگری سرطان پستان، تاسیس مرکز توسعه فناوری‌های نوین اصلاح به‌نژادی دام سبک شمال شرق کشور و اجرای طرح کشت و فراوری گیاهان دارویی و تولید داروهای گیاهی را از جمله ماموریت های جهاددانشگاهی خراسان شمالی دانست و افزود: امید است با حمایت‌های مسئولان استانی و ملی این پروژه‌ها هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد.
پرنیان تاکید کرد: از همه ظرفیت‌‍‌های ملی و استانی جهاددانشگاهی برای کمک به تحقق اهداف توسعه ای استان بهره برداری خواهد شد.
انتهای پیام


نظر شما :