/جهاد دانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران/

حرکت جهادی در بستر علم و فرهنگ ماهیت جهاددانشگاهی است

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۱ کد : ۴۷۱۸۹ اخبار ویژه فرهنگی عمومی دانشگاه پژوهش آموزش
تعداد بازدید:۳۰۶
رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: حرکت جهادی در بستر علم و فرهنگ ماهیت جهاددانشگاهی است و در این زمینه گام های مثبتی به ثبت رسانده است.
حرکت جهادی در بستر علم و فرهنگ ماهیت جهاددانشگاهی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، دکتر علی قربانی  با گرامیداشت 16 مردادماه، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی اظهار کرد:  پژوهشگاه رویان یکی از پژوهشگاه های منحصر به فردی است که با شنیدن نام جهاد دانشگاهی به ذهن می رسد و به نوعی ویترین و پیشانی جهاد دانشگاهی به حساب می آید.
وی با بیان اینکه این ‌نهاد انقلابی دارای ماهیت حرکت جهادی در بستر علم و فرهنگ است ادامه داد: جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری، 2 بال توسعه فعالیت های دانش بنیان هستند که تعاملات دوجانبه می تواند توسعه استان و در کلان نیز توسعه کشور را به دنبال داشته باشد.
قربانی افزود: از سال ۹۹ با مرکز رشد جهاد دانشگاهی همکاری نزدیکی داشتیم و در حوزه صنایع خلاق، حمایت‌ها و زیرساخت‌های پارک به اشتراک گذاشته شد و در دوره های آموزشی نیز همکاری های بسیار خوبی  با جهاددانشگاهی داشتیم.
وی همچنین با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: هدف از نامگذاری امسال به نام سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین"  طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب این است که تولید دانش بنیان شود. یعنی اینکه اولا واقعا فعالیت موثری در زمینه دانش بنیانی فرآیندهای موجود و در دست اقدام انجام شود و ثانیا از هر گونه شعار پردازی در این حوزه که واقعا آسیب زا است بپرهیزیم.
قربانی تاکید کرد: هر کدام از دستگاه ها با توجه به نقشی که در زیست بوم کارآفرینی استان برایشان تعریف شده است، نقش موثری را در حمایت از این شرکت های دانش بنیان دارند. چه دستگاه هایی که می توانند به عنوان مصرف کننده و مشتری محصولات دانش بنیان باشند چه دستگاه های که نقش صدور مجوز دارند و می توانند در زمان، انرژی و هزینه انجام شده موثر باشند یا دستگاه هایی نظیرِ اتاق های بازرگانی که می توانند در توسعه بازارِ شرکت ها، نقش بسیار مهمی ایفا کنند.
وی تاکید کرد: هم افزایی نهادهایی که ماهیت فعالیت های دانش بنیان دارند از جمله پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی، می تواند در تحقق اهداف در این زمینه موثر باشد.
انتهای پیام


نظر شما :