راهبری بیش از ۴۶۰ نفر در طرح ملی مشاغل خانگی خراسان شمالی

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۷ کد : ۴۴۶۲۱ اخبار ویژه عمومی آموزش
تعداد بازدید:۲۹۷
رییس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: از آغاز اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی ۴۶۴ نفر از متقاضیان این طرح انجام شده است.
راهبری بیش از ۴۶۰ نفر در طرح ملی مشاغل خانگی خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، محسن رحمانی افزود: در حال حاضر فاز دوم اجرایی این طرح شامل توانمندسازی، آموزش، مشاوره و استعدادسنجی متقاضیان و شبکه‌سازی اجرا شده و انجام فاز سوم آن در دستور کار است.
وی با اشاره به ارزیابی اولیه حدود یک هزار نفر و استعداد سنجی 625 نفر از متقاضان طرح ملی مشاغل خانگی در خراسان شمالی، عنوان کرد: از آغاز طرح تاکنون دو هزار و 320 نفر ساعت از آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی جهاد دانشگاهی بهره‌مند شده‌اند.
وی ادامه داد: پس از ارزیابی‌های متعدد و استعدادسنجی متقاضیان، دوره‌های متعدد آموزشی و مشاوره‌ای برای این افراد در رشته‌های قالی‌بافی، خیاطی، پارچه بافی، گیاهان دارویی، چرم‌دوزی، تابلوفرش و پرورش دام سبک به ‌صورت رایگان برگزار شده و همه این فعالیت‌ها در سامانه مشاغل خانگی نیز به ‌صورت کامل ثبت شده‌اند.
رحمانی برگزاری کارگاه‌های تخصصی تولیدات چرمی دست دوز، خیاطی، گلیم بافی و پارچه بافی را از دیگر فعالیت‌های دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی عنوان و خاطرنشان کرد: دوره‌های فروش هشتکی، فروش اینترنتی پرسود، کارگروهی، برندسازی، نحوه استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی، تبلیغات و هنر فروش و ... از جمله دوره‌های عمومی بوده که برای متقاضیان این طرح برپا شده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال 1401 با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» توسط مقام معظم رهبری افزود: یکی از ظرفیت های موثر در زمینه تولید و اقتصاد کشور، حمایت از مشاغل خانگی است که علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده‌ها، در سطح کلان نیز می‌تواند به پویایی چرخه اقتصاد کشور کمک بزرگی کند.
گفتنی است طرح ملی مشاغل خانگی استان به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار، رفاه اجتماعی استان توسط جهاد دانشگاهی برای توانمندسازی 500 نفر در 18 رشته شغلی در حال اجرا و دبیرخانه آن در جهاد دانشگاهی دایر است.


نظر شما :