ذخیره سازی ۵۱۹ نمونه سلول‌های بنیادین خون بند ناف توسط نمایندگی سلول‌های بنیادین در خراسان‌شمالی

۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۹ کد : ۴۴۴۱۴ اخبار ویژه عمومی پژوهش
تعداد بازدید:۳۷۶
مسئول فنی مرکز همای رحمت، نمایندگی سلول های بنیادین در خراسان شمالی از ذخیره سازی ۵۱۹ نمونه سلول های بنیادین خون بند ناف توسط این نمایندگی خبر داد.
ذخیره سازی ۵۱۹ نمونه سلول‌های بنیادین خون بند ناف توسط نمایندگی سلول‌های بنیادین در خراسان‌شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، هما یزدی‌زاده، با اشاره به اینکه فعالیت بانک خون بند ناف رویان در ادامه فعالیت‌های جهاددانشگاهی است، گفت: تاکنون برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادین در این استان 560 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که این امر منجر به ذخیره‌سازی 519 نمونه شده است.
یزدی‌زاده تاکید کرد: با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده میزان استقبال مردم خراسان شمالی نیز برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادین افزایش یافته است.
وی ادامه داد: سلول‌های بنیادین که یکی از روش‌های تامین و ذخیره‌سازی آن بند ناف و فرآورده‌های بیولوژیک دورریختنی زایمانی است در درمان تعدادی از سرطان‌ها، تالاسمی ماژور و فلج مغزی مفید است.
یزدی زاده اظهار کرد: سلول‌های جمع آوری شده به تهران ارسال و بعد از شمارش اگر به میزان مورد نیاز رسید ذخیره سازی می‌‍شود.
وی تصریح کرد: مادر با انجام مراقبت‌های ویژه در دوران بارداری، تغذیه مناسب و نداشتن استرس می‌تواند تعداد این سلول‌ها را به میزان مورد نظر برساند.
وی ادامه داد: ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف، پشتوانه سلامت خانواده است و هر چه بیشتر نیاز به فرهنگسازی دارد.
به گفته متخصصان مایع بند ناف مملو از سلول‌های بنیادی است؛ این سلول‌ها می‌توانند سرطان، بیماری‌های خونی مانند کم خونی و برخی اختلالات سیستم ایمنی که توانایی بدن افراد برای دفاع از خود را مختل می‌کند، درمان کنند.
انتهای پیام


نظر شما :