نماینده بجنورد تاکید کرد:

لزوم ورود جهاددانشگاهی به مطالعات شناسایی آب‌های ژرف در خراسان شمالی

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۹ کد : ۴۳۱۷۶ اخبار ویژه عمومی پژوهش
تعداد بازدید:۳۱۶
نماینده بجنورد خواستار ورود جهاددانشگاهی به مطالعات شناسایی آب‌های ژرف در خراسان شمالی شد.
لزوم ورود جهاددانشگاهی به مطالعات شناسایی آب‌های ژرف در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، در دیدار با رئیس و اعضای شورای معاونین جهاددانشگاهی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه با توجه به شعار سال و رویکرد مقام معظم رهبری، حوزه دانش بنیان اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری باید از موازی‌کاری فاصله بگیرند و اگر تمرکز هر مجموعه به یکی از حوزه‌ها باشد به طور قطع خروجی مناسبی برای استان و مردم به دست می‌آید.
وی ادامه داد: برای ایجاد مرکز استانی شبکه ملی پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودرس درمان سرطان برست و راه اندازی مرکز توسعه فناوری های نوین اصلاح به نژاد دام جهاد دانشگاهی خراسان شمالی ردیف‌های اعتباری مجزا مصوب شده است.
وحیدی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در سطح ملی باید از طرح‌های مصوب شده حمایت داشته باشد، افزود: این دو طرح برای استان اهمیت دارد و نیاز است دستگاه‌های مکمل پای کار بیایند.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قابلیت‌های بسیار زیادی در جهاددانشگاهی برای تحقق شعار سال وجود دارد و باید در این خصوص از ظرفیت‌های استانی استفاده شود.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر انجام مطالعات آب‌های ژرف در خراسان شمالی، افزود: این مطالعات در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود و در خواست انجام مطالعات در خراسان شمالی را نیز داریم.
*ایجاد زیرساخت‌های جهاد دانشگاهی در خراسان شمالی نیازمند حمایت
محسن رحمانی، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی نیز در ادامه این دیدار ضمن تشکر از نماینده بجنورد به منظور پیگیری برای تصویب اعتبار مورد نیاز "تاسیس مرکز استانی شبکه ملی پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودرس درمان سرطان پستان جهاددانشگاهی در استان خراسان شمالی" و "راه اندازی مرکز توسعه فناوری های نوین اصلاح نژاد دام جهادددانشگاهی در استان خراسان شمالی"  اظهار کرد: با توجه به تصویب تامین اعتبار در بودجه سال جاری توسط مجلس شورای اسلامی برای جهاددانشگاهی استان، شاهد بهره گیری بیش از پیش از ظرفیتهای علمی و دانش بنیان ملی جهاد دانشگاهی در استان خواهیم بود.
وی با تأکید براینکه حوزه دانش بنیان یکی از مسیرهای اصلی برای رشد و توسعه هر کشوری است، ادامه داد: پژوهشگاه ابن سینای جهاد دانشگاهی یکی از مراکز دانش بنیان در زمینه اصلاح نژاد در سطح منطقه است و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت به خوبی در استان استفاده کنیم.
رحمانی با اشاره به اینکه تحقق طرح‌ها و پروژه های دانش بنیان موجب ارز آوری، اشتغال آفرینی و ارزش افزوده در استان می‌شود، تصریح کرد: خراسان شمالی در حوزه مرکز درمان سرطان برست نیازِ جدی دارد و راه‌اندازی این مرکز می‌تواند بخش زیادی از مشکلات مردم استان را مرتفع کند.
وی با بیان اینکه به لحاظ زیر ساختی با سایر استان‌ها فاصله داریم، افزود: ایجاد این زیرساخت‌ها در استان نیازمند حمایت تمام دستگاه‌های مرتبط است.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی با اشاره به اینکه به دنبال ارائه خدمات در شأن مردم استان هستیم، اضافه کرد: پیگیر راه اندازی مراکز تخصصی‌ با ارایه خدماتی در شأن مردم استان هستیم.
وی در پایان تصریح کرد: اقدامات اولیه برای انجام مطالعات آب‌های ژرف با بهره گیری از ظرفیتهای علمی و فناورانه متخصصان جهاددانشگاهی انجام شده است و در صورت تامین اعتبار موردنیاز هر چه سریعتر این مطالعات در استان عملیاتی خواهد شد.
در این دیدار رحمانی، رییس جهاددانشگاهی خراسان شمالی با اهدای لوح تقدیر از پیگیری های وحیدی، نماینده بجنورد به منظور  تصویب اعتبار مورد نیاز "تاسیس مرکز استانی شبکه ملی پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودرس درمان سرطان پستان جهاددانشگاهی در استان خراسان شمالی" و "راه‌اندازی مرکز توسعه فناوری های نوین اصلاح نژاد دام جهادددانشگاهی در استان خراسان شمالی" تقدیر کرد.


انتهای پیام


نظر شما :