برگزاری کارگاه ارتقای مهارت رنگرزی در راز و جرگلان با همکاری جهاد دانشگاهی خراسان شمالی

۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۲ کد : ۴۳۰۰۴ اخبار ویژه عمومی آموزش
تعداد بازدید:۳۵۹
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت راز و جرگلان از برگزاری کارگاه ارتقای مهارت رنگرزی در این شهرستان با همکاری جهاد دانشگاهی خراسان شمالی و مرکز ملی فرش خبر داد.
برگزاری کارگاه ارتقای مهارت رنگرزی در راز و جرگلان با همکاری جهاد دانشگاهی خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، ناصر قدیمی با اشاره به اینکه این کارگاه در روستای دویدوخ در حال برگزاری است، اظهارکرد: مدت زمان برگزاری این کارگاه ۳ روز است.

وی گفت: ظرفیت برگزاری این کلاس ۳۰ نفر بوده اما گواهی شرکت در این کارگاه برای همه افرادی که در آن شرکت کنند، صادر خواهد شد.

قدیمی با بیان اینکه شهرستان راز و جرگلان یکی از مناطقی است که تولید فرش در آن رونق زیادی دارد، افزود: اما زنجیره تولید فرش در این منطقه ناقص بوده؛ بطوریکه تولید پیله ابریشم، ریسندگی و تولید فرش انجام می شود ولی رنگ‌رزی در آن به صورت ناقص صورت می گرفت.

وی ادامه داد: رنگ‌رزی نخ های پشمی و ابریشمی در این منطقه به صورت سنتی انجام می شود که هدف از برگزاری این کارگاه ارتقای کیفیت کار و انجام کار به صورت تخصصی است.

این مسئول بیان کرد: از سوی دیگر برگزاری این کارگاه سبب می شود تا تولیدکنندگان نخ و قالی در این منطقه بتوانند رنگ بندی های خیلی زیادتری در نخ داشته باشند که این امر سبب ایجاد جذابیت در فرش های تولید شده می شود و سطح صادراتی بودن آن را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: شهرستان راز و جرگلان دارای ۵ هزار بافنده فرش است که سالانه حدود ۱۶۰ هزار متر مربع انواع فرش در آن تولید می شود.

انتهای پیام


نظر شما :