انتشار فراخوان جذب همکار داوری و میانجی‌گری در خراسان شمالی

۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۳ کد : ۳۷۹۹۱ اخبار ویژه عمومی آموزش
تعداد بازدید:۳۶۵
معاون آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی خراسان شمالی از انتشار فراخوان جذب همکار داوری و میانجی گری مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه توسط مرکز آزمون جهاددانشگاهی خبر داد.
انتشار فراخوان جذب همکار داوری و میانجی‌گری در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، حسن خوش‌صفا با بیان این که اداره کل توسعه امور میانجی گری و داوری مرکز توسعه حل اختلاف با استناد به مجموعه مقررات، آیین نامه ها و اسناد بالادستی بخصوص مفاد فصل سوم سند تحول قضائی و آئین نامه میانجی گری در امور کیفری از میان واجدین شرائط برای دریافت پروانه داوری و پروانه میانجی گری دعوت به همکاری کرده است، گفت: فرآیند ثبت نام این موضوع از روزسه شنبه 18 آبان ماه شروع و تا 28 آبان ادامه خواهد داشت.
وی ظرفیت مورد نیاز جهت صدور پروانه آزمون داوری و میانجی گری در استان خراسان شمالی را  140 نفر برای داوری عمومی، 77 نفر برای داوری تخصصی خانواده و 77 نفر برای میانجی‌گری ذکر کرد.
وی افزود: جذب همکاری به دو صورت آزمونی و غیرآزمونی انجام می شود و مجموع ظرفیتهای در نظر گرفته شده برای 3  حوزه در کشور حدود 25 هزار نفر است.
خوش صفا افزود: در روش آزمونی 3 نوع آزمون برای جذب برگزار خواهد شد و داوطلبان می توانند در یکی از سه حوزه داوری- داوری تخصصی خانواده و میانجی گری در آزمون ثبت نام کنند.
وی گفت: داوطلبان با داشتن حداقل مدرک سطح 2 حوزه یا مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مرتبط از جمله حقوق، فقه و الهیات (گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی ) می توانند برای ثبت نام در آزمونهای داوری، داوری تخصصی خانواده و میانجی گری اقدام و فارغ التحصیلان مقطع  کارشناسی و بالاتر رشته های روانشناسی – جامعه شناسی، علوم تربیتی، مشاوره، مددکاری اجتماعی و مطالعات خانواده صرفاً مجاز به شرکت در آزمونهای میانجی گری و داوری  تخصصی خانواده می باشند .
خوش صفا شرط پذیرش در آزمون کتبی را کسب حداقل 50 درصد نمره آزمون عنوان کرد و گفت: حداکثر 2 برابر جذب جهت بررسی مدارک و انجام مصاحبه به مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه معرفی خواهند شد.
وی با اشاره به نحوه جذب غیر آزمونی گفت: برخی از داوطلبان، بدون آزمون و براساس شرائط خاصی که در دفترچه راهنمای ثبت نام به تفصیل شرح داده شده است می توانند نسبت به ثبت نام غیر آزمونی اقدام و مدارک مورد نیاز را بارگزاری نمایند.
وی گفت: در روش جذب بدون آزمونی ، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی و حرفه ای و تطبیق شرائط (ویژه مؤسسات داوری موجود)مورد بررسی قرار می گیرد که این فرآیند توسط مرکز توسعه حل اختلاف انجام میگیرد و پس از انجام محاسبات و امتیازات در نظر گرفته شده، در صورت داشتن شرائط احراز افراد جهت مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد.
معاون آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: براساس برنامه زمانبندی صورت گرفته، آزمون در تاریخ 26 آذر ماه برگزار خواهد شد و چنانچه بنابرشرائط تغییری درزمان آزمون ایجاد شود، مراتب به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.
وی در پایان گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون جهاددانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir  ضمن مطالعه دفترچه راهنما، نسبت به ثبت نام در بخش های آزمونی و غیرآزمون اقدام کنند.
انتهای پیام


نظر شما :