/خراسان شمالی میزبان رویداد بازی و اسباب‌بازی/

نماینده بجنورد: حفظ هویت فرهنگی ایرانیان از طریق بازی، سرگرمی و اسباب بازی

۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۲ کد : ۳۵۹۴۹ اخبار ویژه فرهنگی عمومی دانشگاه پژوهش آموزش
تعداد بازدید:۳۶۳
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های خلاق در حوزه بازی، سرگرمی و اسباب بازی حافظ و مروج اندوخته‌های تاریخی و هویت فرهنگی کشورمان هستند.
نماینده بجنورد: حفظ هویت فرهنگی ایرانیان از طریق بازی، سرگرمی و اسباب بازی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، محمد وحیدی با اشاره به برگزاری رویداد بازی، سرگرمی و اسباب بازی از سوی جهاد دانشگاهی خراسان شمالی، بیان کرد: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق، نیازمند فرهنگ‌سازی و تغییر رویکردهای نادرست نسبت به این حوزه است از جمله باورهای ناصواب درباره حوزه صنایع نرم و فرهنگی، غیر ضروری یا هزینه‌بر بودن این حوزه است، اما واقعیت این است که نه‌تنها ثروت آفرین هستند، بلکه حافظ و مروج اندوخته‌های تاریخی و هویت فرهنگی کشورمان هستند و می‌توانند ظرفیت خارق‌العاده فرهنگی کشورمان را به جهانیان نشان دهند.
وی با تأکید براینکه حضور اقوام مختلف در استان یکی از ظرفیت‌های مناسب برای فعالیت در حوزه بازی، سرگرمی و اسباب بازی است، افزود: معرفی اقوام مختلف استان از طریق بازی و اسباب بازی می‌تواند اثرات بسیار مثبتی در نسل‌های آینده داشته باشد و نسل‌های آینده نیز از دوران کودکی با ظرفیت‌های استان آشنا شوند.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای شکل گرفتن و تکامل زیست بوم صنایع خلاق و فرهنگی باید همه نقش‌آفرینان اثرگذار این حوزه از تصمیم گیران استانی تا هنرمندان و فعالان فناور و سرمایه گذاران به میدان بیایند.
وی ادامه داد: شکل گیری یک صنعت فناور با وضعیت سخت اقتصادی امروز بسیار سخت شده است اما شرکت‌های خلاق به راحتی و با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بومی که استان‌های مختلف کشور دارند کار را بسیار آسان تر کرده است و شکل گیری زیست بوم خلاق در کشور به تمرکززدایی کمک می‌کند و حمایت از کسب وکارهای سنتی و نوپای محلی را آسان تر می‌کند.
وحیدی با اشاره به اینکه گسترش شرکت‌های خلاق موجب احیای میراث فرهنگی و محلی گرایی در کشور می شود، اضافه کرد: اگر ایران اسلامی بخواهد صدور فرهنگی داشته باشد از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند داشته‌های فرهنگی خود را منتقل کند و در واقع هیچ کار فرهنگی ماندگار نیست مگر اینکه به شکل محصول اقتصادی به فراسوی مرزها برود.
وی با بیان اینکه در رویداد بازی، سرگرمی و اسباب بازی که از سوی جهاد دانشگاهی خراسان شمالی برگزار شده است، ۳۲ ایده به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است، تصریح کرد: برگزاری اینگونه رویدادها باید افزایش پیدا کند و به طور قطع از این طریق درآمدزایی، اشتغال‌زایی و معرفی فرهنگ استان را به خوبی می‌توانیم محقق کنیم.
انتهای پیام


نظر شما :