/خراسان شمالی میزبان رویداد بازی و اسباب‌بازی/

لزوم وضع قوانین حمایتی از محصولات اسباب‌بازی در مجلس شورای اسلامی

۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۷ کد : ۳۵۹۰۵ اخبار ویژه فرهنگی عمومی دانشگاه
تعداد بازدید:۳۹۲
رییس جهاددانشگاهی خراسان شمالی با بیان اینکه اسباب‌بازی به‌عنوان یک محصول فرهنگی، آموزشی و هویت‌ساز در رشد و پرورش جسمی و ذهنی کودکان و نوجوانان نقش مؤثری دارد، بر لزوم وضع قوانین حمایتی از محصولات اسباب‌بازی از سوی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
لزوم وضع قوانین حمایتی از محصولات اسباب‌بازی در مجلس شورای اسلامی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، محسن رحمانی در رویداد ایده‌پردازی بازی و اسباب‌بازی، اظهار کرد: صنعت اسباب‌بازی به دلیل اینکه جذابیت این محصول را بالا ببرد نیاز دارد که از ایده‌های فناورانه و نوآورانه استفاده کند تا محصولی بر اساس خواست مخاطب خود ارائه دهد از سویی توجه به این عرصه موجب می‌شود تا بازار این صنعت نیز ثبات داشته باشد.
وی افزود: در صنعت اسباب بازی نیاز به فرهنگ‌سازی مناسب و هدفمند داریم و اسباب‌بازی باید در فهرست محصولات فرهنگی و آموزشی، مورد حمایت ویژه  قرار گیرد از طرفی نیاز است فعالان صنعت اسباب بازی نیز محصولات متنوع و متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی، باکیفیت و با رعایت استانداردهای بین المللی تولید کنند.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید قوانین مناسبی را در  زمینه حمایت از محصولات اسباب بازی وضع کند.
رحمانی با تاکید بر لزوم تعریف رشته‌های تحصیلی مرتبط با صنعت اسباب‌بازی در مدارس فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه‌ها، ادامه داد: وزارتخانه‌هایی مانند وزارت آموزش و پرورش در استفاده از اسباب‌بازی به‌عنوان ابزار اصلی و یا مکمل در مباحث آموزشی در مدارس برنامه‌ریزی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه فعالان حوزه بازی، سرگرمی و اسباب‌بازی باید به ارتقا کیفیت این محصولات توجه ویژه‌ای داشته باشند، افزود: برای رشد و ارتقا جایگاه اسباب‌بازی در کشور باید تمام اجزای تأثیرگذار در این حوزه به‌صورت هماهنگ عمل کنند در غیر این صورت به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
رحمانی همچنین با تأکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد محصولات اسباب‌بازی در بازار وارداتی است، افزود: نیاز است که مجلس شورای اسلامی در قوانین واردات این محصول فرهنگی و آموزشی بازنگری لازم را داشته باشد.
وی با بیان اینکه گردش مالی صنعت بازی و اسباب بازی در دنیا ارزشی در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است و این صنعت جز صنایع پرسود در دنیا محسوب می شود، ادامه داد: این آمار به ما یادآوری می کند که به این صنعت با قابلیت اشتغالزایی بالا باید توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای و تسهیل‌گر، در توسعه علمی و فرهنگی کشور و حمایت از زیست‌بوم صنایع خلاق فرهنگی ماموریت دارد، اضافه کرد: این استان در زمینه فرهنگی ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد و از همین جهت توسعه محیط کسب و کار در زمینه صنایع خلاق فرهنگی در دستور کار جهاددانشگاهی استان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری از صنایع خلاق فرهنگی از جمله در زمینه بازی، سرگرمی و اسباب‌بازی حمایت می‌کند، ادامه داد: برگزاری چنین رویدادهایی در ارتقا کیفیت و تنوع محصولات نوآورانه و فناورانه نقش بسزایی دارد.
رویداد ایده‌پردازی بازی و اسباب‌بازی که به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی خراسان شمالی با همکاری شماری از نهادها و دستگاه‌ها برگزار شد.
پارک علم و فناوری خراسان شمالی، شرکت شهرک های صنعتی استان، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان، مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بجنورد، بنیاد نخبگان، بانک تجارت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش خراسان شمالی، شهرداری بجنورد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،  معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و دفتر تسهیگری و توسعه محلی از مشارکت کنندگان برگزاری این رویداد هستند.
انتهای پیام


نظر شما :