/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/

حمایت از طرح های نوآورانه در زمینه‌ی صنایع خلاق فرهنگی در خراسان شمالی

۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۰ کد : ۳۴۵۶۴ اخبار ویژه فرهنگی عمومی پژوهش
تعداد بازدید:۳۶۵
رییس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: با راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی با همکاری پارک علم و فناوری خراسان شمالی، در یک سال گذشته بستر مناسبی برای حمایت از طرح های نوآورانه در زمینه صنایع خلاق فرهنگی در خراسان شمالی ایجاد شده و با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان در زمینه های فرهنگی استقبال خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
حمایت از طرح های نوآورانه در زمینه‌ی صنایع خلاق فرهنگی در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، مهندس محسن رحمانی با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی به تشریح طرح ها و دستاوردهای این نهاد در استان اظهار کرد: با توجه به راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی در استان با رویکرد صنایع خلاق فرهنگی، طرح های نوآورانه در زمینه های چاپ و نشر، صنایع دیداری و شنیداری، بازی و اسباب بازی و صنایع دستی با هدف اشتغال و درآمدزایی و توسعه کسب و کارهای نوآورانه و خلاقانه در این مرکز مورد حمایت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ضرورت توجه به حوزه علم و فناوری در توسعه و پیشرفت استان بسیار حایز اهمیت است و باید در صدر مطالبات قرار گیرد افزود: انجام فعالیت‌های شاخص فناورانه و کاربردی برای دستیابی به توسعه پایدار و حل مشکلات از اولویت های اصلی جهاددانشگاهی استان محسوب می گردد. با این رویکرد، تطابق فعالیت های پژوهشی و فناوری با سند توسعه استان و همچنین تحقق اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی هدفگذاری و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در همین راستا راه اندازی مرکز "توسعه فناوری های به نژادی دام سبک" از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری در دستور قرار گرفته است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: با توجه به بافت جمعیتی خراسان شمالی که نیمی از جمعیت استان روستایی می باشند و به نحوی با مشاغل این حوزه در ارتباط هستند همچنین پتانسیل دامپروری و کشاورزی این استان، راه اندازی این مرکز گامی مثبت خواهد بود.

رحمانی در ادامه افزود: جهاددانشگاهی با حفظ و ترویج فرهنگ جهادی و باور به توانمندی نیروی انسانی متعهد و متخصص، برای دستیابی به فناوری و ارتقای شاخص‌های علمی و فرهنگی در کشور پیشرو است و بسترسازی مناسبی را برای حضور جوانان و دانشجویان به‌عنوان سرمایه‌های اصلی کشور در عرصه‌های علمی و فرهنگی و ایجاد خودباوری در نسل جوان فراهم نموده است.

وی ادامه داد: در استان خراسان شمالی، برنامه ریزی برای ایفای نقش موثر و مستمر جوانان و دانشجویان در ساختارهای علمی و فرهنگی همواره در دستور کار قرار دارد.

 رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی یکی دیگر از برنامه های واحد را، ارائه خدمات آموزشی عمومی و تخصصی در زمینه‌های ارتقای شغلی، کسب و کار، کارآفرینی و اشتغال متناسب با نیاز جامعه را از اهداف اصلی جهاددانشگاهی استان عنوان کرد و افزود: در یک سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر در سراسر استان به صورت حضوری و مجازی از خدمات آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی بهره‌مند شده اند.

انتهای پیام


نظر شما :