مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

فرآیند برگزاری آزمون‌های استخدامی توسط جهاددانشگاهی مطلوب است

۰۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۸ کد : ۳۳۸۰۲ اخبار ویژه عمومی آموزش
تعداد بازدید:۸۸۳
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی عملکرد جهاددانشگاهی را در برگزاری آزمون های استخدامی مطلوب خواند و افزود: این نهاد چندین سال است آزمون‌‎های آموزش و پرورش را به نحو مطلوب و شایسته برگزار می کند و رضایت کامل از نحوه برگزاری آزمون ها توسط این نهاد وجود دارد.
فرآیند برگزاری آزمون‌های استخدامی توسط جهاددانشگاهی مطلوب است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، مهدی مودی، در بازدید از فرآیند آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی، مدرسان طرح امین و مدرسین قرآنی که یکم مرداد ماه ۱۴۰۰ توسط جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: عملکرد این استان در استخدام نسبت به سایر استان‌ها مطلوب بوده چنانکه سهمیه استخدام امسال در آموزش و پرورش ۲۳ درصد افزایش یافته که نسبت به استان‌های دیگر رقم خوبی است.
وی افزود: در طرح تبدیل وضعیت نیز این استان عملکرد خوبی داشت چنانکه تبدیل وضعیتی که باید در سه سال انجام می شد برای همه ۹۰۰ نفر مشمول، در یک سال انجام شد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون استخدام آموزش‌‎دهندگان نهضت سوادآموزی، مربیان قرآنی و معلمان طرح امین آموزش و پرورش اظهار کرد: ۳۰۳ نفر در این آزمون ثبت نام کردند که ۲۷۳ نفر واجد شرایط بودند و امروز ۲۷۱ نفر در آزمون حاضر شده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شالی اظهار کرد: همه افرادی که در این آزمون حدنصاب را کسب کنند به معلم پیمانی تبدیل وضعیت شده و بعد از گذراندن یک سال دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان، به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.
مودی اضافه کرد: محدودیت بکارگیری در این جمع وجود ندارد مگر اینگه خود فرد حداقل نمره را کسب نکند، امیدواریم همه شرکت کنندگان به عنوان معلم آموزش و پرورش بکارگیری شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: ۱۶ هزار همکار فرهنگی در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۵۰۷ نفر معلم حق التدریس بوده و حدود یک هزار آموزش دهنده نیز بعد از طرح سال ۹۲ وجود دارد.
مودی با بیان اینکه آموزش و پرورش خراسان شمالی برای سال تحصیلی جدید با کمبود ۱۵۰۰ معلم مواجه است، افزود: حدود ۵۰۰ نفر از این کسری ها با بکارگیری معلمان بازنشسته و سازماندهی بهینه منابع انسانی رفع می شود و برای استخدامی نیز ۲۳ درصد افزایش سهمیه گرفته شده است همچنین با پیگیری های همکاران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ۳۲۶ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان جذب شد. ۲۷۱ شرکت کننده آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی آزمون امروز نیز می توانند به این جمع اضافه شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در یک سال و نیم زمان شیوع کرونا شاید به ظاهر تصور شد کار آموزش و پرورش کم شده اما در کل دنیا و ایران ثابت شد که هیچ شیوه ای جای آموزش و پرورش حضوری و هیچ فردی جای معلم را نمی گیرد.
 مودی تعداد دانش آموزان خراسان شمالی را ۱۸۰ هزار و ۲۳۸ نفر ذکر کرد و افزود: برآورد می شود شش هزار نفر به این تعداد افزوده شود.
وی با بیان اینکه بازماندگی از تحصیل در سال تحصیلی گذشته را به حداقل رساندیم، تعداد بازماندگان از تحصیل را ۸۵ نفر ذکر کرد و افزود: ۲۶۰ دانش آموز نیز به علت ترس والدین از کرونا سال گذشته به مدرسه نیامدند.
وی تعداد کلاس اولی ها را حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز ذکر کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی درصد باسوادی ۱۰ تا ۴۹ سال در این استان را ۹۲.۸۵ درصد ذکر کرد و افزود: با انعقاد ۵ تفاهم نامه با حضور استاندار خراسان شمالی در زمینه ارتقای باسوادی استان با وزارت متبوع و با عملکرد همکاران پیش بینی می شود درصد باسوادی به ۹۷ درصد برسد که با این رقم استان از میانگین کشوری عقب نیست.
انتهای پیام


نظر شما :