انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی خراسان شمالی در حوزه صنایع خلاق فرهنگی

۰۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۸ کد : ۲۸۴۸۸ فرهنگی عمومی پژوهش
تعداد بازدید:۶۳۷
پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی خراسان شمالی به منظور حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوآورانه، خلاقانه و تقویت زیست بوم کارآفرینی استان در حوزه صنایع خلاق فرهنگی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی خراسان شمالی در حوزه صنایع خلاق فرهنگی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، دکتر مهران گرمه‌ای، رئیس پارک علم و فناوری استان در آئین امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت‌های خراسان شمالی، نیاز است حوزه های صنایع خلاق فرهنگی را تقویت کرد که بسته بندی فاخر، صنعت زیورآلات و تزیینات سنگی، عروسک و بازی و اسباب بازی ایرانی، بازی های فکری، بازی های رایانه ای با محوریت بازی های بومی و محلی از جمله حوزه های مورد نیاز جامعه و البته بسیار سودآور است.
وی گفت: راه های نرفته بسیاری وجود دارد و انعقاد این تفاهم نامه باید برای رفع چنین مشکلاتی کمک کننده  باشد که در این زمینه از سوی پارک علم و فناوری حمایت تمام قد انجام خواهد شد.
گرمه ای با اشاره به ظرفیت های ملی و استانی جهاددانشگاهی از جمله تاسیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی، افزود: برای موفقیت در این زمینه باید تجربه های موفق را در کنار قابلیت های استان قرار داد و بهره برداری کرد.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی تاکید کرد: راه فرهنگ به سادگی راه مهندسی نیست، راه فرهنگ با انسان سر و کار دارد و نتیجه آن هم دیربازده، اما لازم و موثر است.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این آئین ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه بین دو نهاد علمی و فناوری، آن را نقطه قوت خواند و افزود:  جهاددانشگاهی در سطح کشور به عنوان نهادی علمی و فرهنگی شناخته می شود و در سیاست های کلان کشور تاسیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی به این نهاد محول شده است.
مهندس محسن رحمانی با بیان اینکه در برخی از استان های کشور مراکز نوآوری در حوزه فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی راه‌اندازی شده است، افزود: با توجه به غنای خراسان شمالی در تنوع اقوام و قومیت ها، آداب و رسوم مختلف، صنایع دستی و همچنین با توجه به ظرفیتهای استان در حوزه گردشگری فرهنگی و طبیعی، این حوزه می تواند به عنوان یکی از پیشران های اصلی اقتصاد استان مطرح باشد و باید از این پتانسیل ها به خوبی استفاده کرد.
وی ادامه داد: در جهاددانشگاهی زیست بوم کسب و کار در بخش فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی به خوبی دیده شده است و با استفاده از ظرفیت مراکز تخصصی علمی و فرهنگی، پژوهشکده ها و واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی، سازمان دانشجویان و همچنین بهره گیری از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در قالب تفاهم نامه مشترک مابین جهاددانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده است، فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت های مرکز نوآوری و شتابدهی در استان را ایجاد خواهد کرد.
وی تاکید کرد: جهاددانشگاهی خراسان شمالی از طرح ها و برنامه هایی که موجب تقویت کسب و کار در حوزه صنایع خلاق فرهنگی در استان شود حمایت می کند.
بنا به این گزارش تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی خراسان شمالی در راستای بالفعل‌سازی توانمندی‌های بالقوه استان، فراهم نمودن بستر مناسب برای حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوآورانه و خلاقانه، تولید و توسعه محصولات و خدمات در زمینه صنایع خلاق فرهنگی، کمک به احیاء توانمندی‎های بومی هویت‎ساز استان و رونق اقتصاد محلی مبتنی بر خلاقیت و نوآوری و تقویت زیست بوم کارآفرینی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود طرفین منعقد شده است.
انتهای پیام

 


نظر شما :