برگزاری دوره آموزش پارچه بافی ویژه متقاضیان مشاغل خانگی در خراسان شمالی

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۴ کد : ۲۸۲۴۹ عمومی آموزش
تعداد بازدید:۵۹۶
دوره آموزش پارچه بافی ویژه متقاضیان مشاغل خانگی در خراسان شمالی توسط جهاددانشگاهی استان برگزار می شود.
برگزاری دوره آموزش پارچه بافی ویژه متقاضیان مشاغل خانگی در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، با توجه به تفاهم نامه جهاددانشگاهی به عنوان مجری و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما، در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کشور و اینکه پارچه بافی از مزیت‌های این استان در مشاغل خانگی است، دوره آموزشی پارچه بافی ویژه متقاضیان برگزار می شود.
در مرحله نخست، این دوره در روستای قتلیش از توابع شهرستان بجنورد با حضور عشرت کاوه، یکی از مجرب‌ترین مربیان دست بافته های داری و پیشران‌های فعال صنایع دستی استان برگزار شد.
20 نفر از زنان علاقه‌مند روستای قتلیش متقاضی استفاده از این دوره آموزشی بودند که به علت محدودیت‌های کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نخستین دوره،10 نفر از علاقه‌مندان آموزش‌های مقدماتی را دریافت کردند و تداوم این آموزش‌ها برای تمام متقاضیان و ارایه مباحث تخصصی این رشته و تشکیل زنجیره تولید و در نهایت اتصال به بازار آنان برنامه‌ریزی ‌شده است.
در این دوره های آموزشی مباحث مربوط به مشاغل خانگی برای افراد تبیین می شود و علاقه‌مندان به منظور ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می توانند به سامانه Inhb.ir مراجعه کنند.
افراد پس از ثبت نام در این سامانه توسط کارشناسان دبیرخانه مشاغل خانگی استان مورد ارزیابی اولیه، استعداد سنجی و مشاوره قرار می گیرند تا بتوانند به بهترین شکل در حوزه های مد‌ نظر خود به فعالیت از قبیل تولید و فروش محصول و همچنین توسعه کسب کار خود برسند.
انتهای پیام


نظر شما :