نام نویسی ۵۰۰ متقاضی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان شمالی

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۱ کد : ۲۷۴۲۹ عمومی آموزش
تعداد بازدید:۴۲۳
۵۰۰ متقاضی در استان خراسان شمالی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در ذیل برنامه اشتغال فراگیر و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک به توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و حمایت از کسب و کارهای خرد، کوچک و خانگی در تمامی استان‌های کشور در حال اجرا است، نام نویسی کردند.
نام نویسی ۵۰۰ متقاضی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، حسن خوش صفا، سرپرست معاونت آموزشی این نهاد در این خصوص گفت: سهمیه استان در نام نویسی مشاغل خانگی حدود 500 نفر برای سال جاری بود که این ظرفیت تکمیل شده است اما با توجه به اینکه ریزش هایی در ثبت نامی ها وجود دارد به همین منظور باید دو برابر میزان سهمیه در این طرح نام نویسی کنند.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی در خراسان شمالی همزمان با سایر استان‌های کشور از شهریور ماه آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد، افزود: علاقه‌مندان می توانند برای آگاهی از ظرفیت‌ها، شرایط و مزیت‌های این طرح به سامانه inhb.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
خوش صفا ادامه داد: این طرح تحت نظارت و مدیریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای در حال اجراست.
وی یادآورشد: حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام‌وقت، نداشتن بیمه کارآفرینی(افرادی که بیمه خویش‌فرما دارند منعی در ثبت‌نام ندارند) از شرایط ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور است.
سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: توجه به بازار یا همان تولید مبتنی بر بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به تسهیلات، توجه بیش از پیش به پیشرانان ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی، شبکه‌سازی‌های افقی و عمودی استانی و ملی، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از مهم‌ترین ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.
وی بازنگری در رشته‌های قبلی مشاغل خانگی، توجه به رشته‌های نوین نظیر برنامه‌نویسی، تولید محتوا، مترجمی، ویراستاری، مشاوره، تولید انیمیشن و همچنین توجه به نقش و جایگاه نهادهای توسعه‌ای نظیر جهاد دانشگاهی در پیاده‌سازی برنامه‌ها و سیاست‌های قانون گذار را از دیگر ویژگی های این طرح برشمرد.


نظر شما :