نماینده بجنورد خبر داد:

پیگیری تاسیس دو مرکز "درمان سرطان پستان" و "اصلاح به‌نژادی دام سبک شمال" توسط جهاددانشگاهی خراسان شمالی در مجلس

۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۶ کد : ۲۶۷۲۷ اخبار ویژه عمومی پژوهش
تعداد بازدید:۶۳۷
نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری تاسیس دو مرکز "پیشگیری زودرس و درمان سرطان پستان" و "اصلاح به‌نژادی دام سبک شمال شرق کشور" توسط جهاددانشگاهی استان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: برای افزایش اعتبارات جهاد دانشگاهی خراسان شمالی تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.
پیگیری تاسیس دو مرکز "درمان سرطان پستان" و "اصلاح به‌نژادی دام سبک شمال" توسط جهاددانشگاهی خراسان شمالی در مجلس

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان و مانه وسملقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای اجرایی شدن طرح‌های جهاددانشگاهی خراسان شمالی، اعتبارات مربوطه باید به خوبی اختصاص یابد، اظهار کرد: ایجاد مرکز درمان سرطان پستان و همچنین مرکز اصلاح به‌نژادی دام سبک شمال شرق کشور نیازمند اختصاص اعتبارات مناسب است و از همین جهت تمام تلاش خود را برای ایجاد مراکز مذکور به کار خواهیم بست.
وی با بیان اینکه مزیت تولید دام سبک در خراسان شمالی بسیار بالا است، افزود: بیش از دو میلیون هکتار مرتع در استان وجود دارد که مراتع بسیار غنی است و همچنین به دلیل وجود این مراتع مناسب دام‌های استان کیفیت بسیار مطلوبی دارند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زنجیره دام در خراسان شمالی مناسب نیست، افزود: هر ساله ۹۰۰ هزار دام سبک به صورت زنده از استان خارج می‌شود و هیچگونه چرخه تولید برای دام‌ها وجود ندارد.
وحیدی با اشاره به اینکه جامعه به این نتیجه رسیده ‌که تنها راه پیشرفت کشور و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی توسعه علم و فرهنگ و کارآفرینی است، اظهار کرد: با توجه به اقدامات مثبت انجام شده از سوی جهاددانشگاهی، حمایت‌های لازم را برای توسعه این نهاد جهادی در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه براساس آمارهای اعلام شده، خراسان شمالی رتبه پنجم در ابتلا به سرطان پستان را دارد، تصریح کرد: با توجه به بالا بودن آمار ابتلا به سرطان پستان در این استان، ایجاد مرکز درمانی سرطان پستان بسیار مهم است و تاکنون پیگیری‌های بسیاری در این خصوص انجام شده است.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی افزود: دو طرح ایجاد مرکز درمان سرطان پستان و همچنین مرکز اصلاح به‌نژادی دام سبک شمال شرق کشور به عنوان پیشنهادات نمایندگان استان جهت اختصاص اعتبارات در لایحه بودجه 1400، ارائه شده است و امیدواریم نتایج خوبی در این خصوص حاصل شود.
وحیدی افزود: اگر اعتبارات مورد نیاز جهاد دانشگاهی خراسان شمالی به میزان مطلوبی افزایش پیدا کند به طور قطع در توسعه استان نقش بسیار مؤثری خواهد داشت.
انتهای پیام


نظر شما :