حمایت معاون استاندار خراسان شمالی از راه‌اندازی مرکز توسعه فناوری های به نژادی دام سبک شمال شرق کشور توسط جهاددانشگاهی

۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۴ کد : ۲۴۶۰۶ اخبار ویژه عمومی پژوهش
تعداد بازدید:۶۴۸
معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی، راه اندازی مرکز توسعه فناوری های به نژادی دام سبک شمال شرق کشور توسط جهاددانشگاهی خراسان شمالی با همکاری پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی و با رویکرد اصلاح نژاد دام سبک و افزایش سرانه تولید گوشت را از نیازهای مهم دانست و گفت: برای راه اندازی این مرکز از جهاد دانشگاهی حمایت می شود.
حمایت معاون استاندار خراسان شمالی از راه‌اندازی مرکز توسعه فناوری های به نژادی دام سبک شمال شرق کشور توسط جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، دکتر غلامرضا هوایی در دیدار با رییس جهاد دانشگاهی‌ استان اظهار کرد: با راه اندازی و تجهیز این مرکز، جهاددانشگاهی پروژه اصلاح نژاد دام سبک را در استان آغاز می کند.

وی ادامه داد: به همین منظور استانداری ۴۰ درصد اعتبار اجرای این طرح را تقبل خواهد کرد.

وی از رییس جهاد دانشگاهی استان خواست تا ضمن دعوت از دکتر طیبی رییس جهاد دانشگاهی کشور در استان، زمینه کلنگ زنی مرکز را فراهم آورند.

دکتر هوایی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل کشاورزی این استان استفاده از ظرفیت های جهاد دانشگاهی یک فرصت است.
وی خواستار اقدامات عملی جهاد دانشگاهی در دو حوزه تحقیقات و اصلاح ژنتیک با هدف افزایش آمار دام سبک و ارتقای رتبه تولید گوشت قرمز استان در کشور شد.
مهندس محسن رحمانی، رییس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رویکرد معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی، تصریح کرد: کشاورزی در استان به عنوان اولویت نخست اقتصادی استان می باشد و با توجه به ظرفیتهای علمی و فناوری جهاددانشگاهی در دو حوزه اصلاح نژاد دام و کشت و فرآوری گیاهان دارویی، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه فعالیتها در حوزه کشاورزی محسوب می گردد.
وی از انجام عملیات اصلاح نژاد گله‌های گوسفند در استان برای تعداد ۱۲۷۴ راس دام با همکاری پژوهشکده زیست فناوری رویان جهاددانشگاهی خبر داد و با اشاره به اینکه در سال جاری برای ۱۲۷۴ راس دام سبک در شهرستان شیروان، عملیات اصلاح نژاد دام انجام شده است، بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، افزایش بهره وری و تولید در گله‌های گوسفند و افزایش راندمان از طریق انتقال ژن چند قلوزایی می باشد‌.
وی گفت: انتقال دانش فنی در تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی استان با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی نیز از دیگر پروژه‌های در حال پیگیری است.
رحمانی به طرح ملی توسعه‌ی مشاغل خانگی در قالب همکاری مابین جهاددانشگاهی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: سهمیه خراسان شمالی به تعداد ۲۰۰۰ نفر در استان در حال اجراست.
وی با اشاره به اهم اهداف و برنامه های این واحد، برنامه‌ریزی برای ایفای نقش موثر و مستمر دانشجویان در برنامه های فرهنگی را از اولویت ها خواند و افزود: توسعه و گسترش ساختارهای تخصصی حوزه فرهنگی از جمله خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری قرآنی (ایکنا)،  مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) و شعبه سازمان دانشجویان در دانشگاه‌های استان در اولویت است.
رحمانی با اشاره به حوزه های آموزش و اشتغال جهاددانشگاهی ارائه خدمات آموزشی عمومی و تخصصی در زمینه های ارتقای شغلی، کسب و کار، کارآفرینی و اشتغال متناسب با نیاز استان را از برنامه ها خواند و گفت: در یک سال گذشته برای بیش از ۱۵ هزار نفر در سراسر استان، آموزش های عمومی و تخصصی ارائه شده و زیرساخت‌های لازم برای ارائه آموزش‌های مجازی در سطح ملی و استانی فراهم شده است.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی راه‌اندازی مرکز نوآوری با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی را از برنامه های آتی این نهاد دانست.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی افزود: هدف این است با اتکا به ظرفیت‌های تخصصی ملی و استانی جهاددانشگاهی، در جهت کمک به توسعه استان گام برداشته شود.
انتهای پیام


نظر شما :