نماینده اسفراین:

طرح‌های جهاددانشگاهی در توسعه روستاهای خراسان شمالی مورد بهره‌برداری قرار گیرد

۰۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۷ کد : ۲۲۱۵۴ عمومی پژوهش
تعداد بازدید:۵۹۹
نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: از طرح‌های جهاددانشگاهی در توسعه روستاهای استان بهره‌گیری شود.
طرح‌های جهاددانشگاهی در توسعه روستاهای خراسان شمالی مورد بهره‌برداری قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور در نشست با رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی اظهار کرد: طرح اصلاح نژاد دام جهاددانشگاهی از طرح‌های خوب و مثمر ثمری است که این طرح باید در اسفراین نیز اجرایی شود.
وی افزود: زنجیره ارزش فرآورده‌های پشمی دام سبک در اسفراین از طرح‌های مورد نظر است که اجرای آن در شهرستان اسفراین پیگیری می‌شود.
حسین‌پور با تاکید بر اینکه به ظرفیت‌ها و برنامه‌های جهاددانشگاهی اعتقاد دارم، ادامه داد: توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در اسفراین پیگیری می‌شود و در این زمینه با رئیس جهاددانشگاهی کشور نیز جلسه‌ای برگزار خواهد شد.
وی گفت: با توجه به قابلیت‌های روستاهای اسفراین برای بهره‌وری و ایجاد زنجیره ارزش در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع دستی و سایر حوزه‌ها با همکاری جهاددانشگاهی و سایر دستگاه‌های مرتبط اقدام خواهد شد.
محسن رحمانی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این نشست اشتغال، اصلاح به‌نژادی دام سبک، توسعه کشت و فراوری گیاهان دارویی و ارائه خدمات درمانی را از جمله اولویت‌های این نهاد دانست.
وی افزود: پژوهشکده‌هایی در حوزه‌های پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم انسانی در جهاددانشگاهی فعالیت دارند، همچنین این نهاد در حوزه فناوری در دو بخش ارائه خدمات تخصصی و تحقیقات کاربردی فعایت می‌کند. در حال حاضر در دو بخش اصلاح نژاد دام سبک و گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان شمالی در حال پیگیری و انجام طرح‌های عملیاتی در استان است که به پشتوانه پژوهشکده‌‎ گیاهان دارویی و پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، این ماموریت‌ها در استان انجام می شود.
رحمانی بیان کرد: با حمایت استاندار خراسان شمالی طرح اصلاح به نژادی دام سبک با روش تلقیح مصنوعی با همکاری پژوهشگاه رویان در استان در حال انجام است و با حمایت های جهاددانشگاهی کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه این طرح پیگیری می‌شود.
وی افزود: مراکز و پژوهشکده‌های تخصصی جهاددانشگاهی برای پشتیابی و حمایت از اجرای طرح‌ها در استان اعلام آمادگی کرده‌اند که امید است بتوان با حمایت‌های استانی، ظرفیت‌های این مراکز را به استان آورد.
انتهای پیام


نظر شما :