جهاددانشگاهی با جذب جوانان مستعد، مهارت‌آموزی و اشتغال را توسعه دهد

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۲ کد : ۲۱۳۸۳ فرهنگی عمومی
تعداد بازدید:۵۴۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: جهاددانشگاهی با جذب جوانان مستعد، مهارت‌آموزی و اشتغال را توسعه دهد.
جهاددانشگاهی با جذب جوانان مستعد، مهارت‌آموزی و اشتغال را توسعه دهد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در دیدار با اعضای جهاددانشگاهی استان به مناسب سالروز تاسیس این نهاد، با اشاره به اینکه کار باید در کشور جوانانه انجام شود، اظهار کرد: برای حفظ انقلاب اسلامی باید کادرسازی مناسبی انجام شود و یک نسلی با تفکر انقلابی تربیت کنیم تا بتوانیم مسیر انقلاب را به درستی هدایت کنیم.
وی افزود: برای پیشرفت و توسعه باید چشم طمع از بیگانگان را قطع کنیم و از ظرفیت‌های خود به خوبی استفاده کنیم که نهادهایی مانند جهاددانشگاهی باید در این زمینه پیشرو باشند.
حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه جهاددانشگاهی از فرزندان انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که می‌تواند خیلی از کارها را بدون دست‌اندازهای موجود در جامعه انجام دهد و به قولی از راه‌های میانبر برای رسیدن به اهداف استفاده کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه کلیدواژه‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مدیریت جهادی و روحیه جهادی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری هرگاه مسئله‌ای را مهم را بیان می‌کنند، از کلید واژه‌های آن موضوع نیز بسیار یاد می‌کنند که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به روحیه جهادی و مدیریت جهادی بسیار تاکید شده است.
امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی  نهادی چابک است، ادامه داد: دست گذاشتن بر روی نیازهای جامعه، از ویژگی‌های بسیار مهم جهاددانشگاهی است و از همین جهت با دستگاه‌های اداری دیگر بسیار متفاوت است.
وی با بیان اینکه کیفیت کار در جهاددانشگاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: باید جوانان دارای اختراع، فکر و ایده در جهاددانشگاهی جذب شوند و مهارت و اشتغال که از نیازهای روز جامعه است توسعه پیدا کند.
حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه اگر کیفیت کارها زیاد باشد، ماندگاری عملکردها نیز بیشتر است و این مسئله بسیار با اهمیت است، تصریح کرد: اگر راه غرب را برای رسیدن به توسعه پیش بگیریم، به آن اهدافی که داریم، نمی‌رسیم و باید به دنبال راه‌های میانبر باشیم که با روحیه جهادی این مسئله به خوبی محقق می‌شود.
وی با تاکید به اینکه باید از علم و دانش غرب استفاده شود، افزود: باید علم و دانش غرب را مشاهده کنیم و از طرفی داشته‌های خود را ببینیم و براساس داشته‌های خود نقشه راه را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به سابقه درخشان جهاددانشگاهی در انجام امور، تاکید کرد: جهاددانشگاهی در این چهل سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد، سابقه بسیار خوبی دارد و موانع بسیاری را از سر راه برداشته است و انتظار می‌رود که در ادامه نیز با روحیه جهادی بیشتر این مسیر ادامه پیدا کند.
حجت‌الاسلام یعقوبی  با تاکید بر فرصت‌سازی برای جوانان، اظهار کرد: جوانان روحیه کاری خوبی دارند و باید ظرفیت‌های بسیاری برای جوانان در جامعه ایجاد شود و رسالت جهاد دانشگاهی نیز فرصت‌سازی برای جوانان است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در استان نیز دستاوردهای بسیار خوبی داشته است اما باید خروجی این فعالیت‌ها به خوبی برای مردم قابل لمس باشد و مردم با خدمات این نهاد انقلابی به خوبی آشنا شوند.
وی با تاکید بر اینکه زیر سقف‌های برخی ادارات کار جهادی انجام نمی‌شود، تصریح کرد: برای کار جهادی باید وارد صحنه شویم و با نشستن پشت میزها، کار جهادی انجام نمی‌شود.
امام جمعه بجنورد افزود: گاهی در کارهای انفرادی بهتر از کارهای تیمی عمل می‌شود حال آنکه باید در این حوزه خود را تقویت کنیم تا بتوانیم در مجموعه‌های مختلف کارهای جمعی بیشتری انجام دهیم.
وی با تاکید بر تحقق شعار امسال با نام جهش تولید، افزود: جهش تولید به معنای انجام کار جهادی است و باید وابستگی‌ها را کم کنیم و افرادی که در حوزه‌های مختلف تخصص دارند، در بطن کار حضور پیدا کنند.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: حفظ و ترویج فرهنگ جهادی و باور به توانمندی نیروی انسانی متعهد و متخصص داخلی در دستیابی به فناوری و ارائه خدمات تخصصی متناسب با نیاز جامعه در جهت رشد و توسعه‌ کشور، رمز موفقیت نهاد انقلابی علمی و  فرهنگی جهاددانشگاهی است.
مهندس محسن رحمانی با اشاره به اهم اهداف و برنامه های این واحد، برنامه‌ریزی برای ایفای نقش موثر و مستمر دانشجویان در برنامه های فرهنگی را از اولویت ها خواند و افزود: توسعه و گسترش ساختارهای تخصصی حوزه فرهنگی از جمله خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری قرآنی (ایکنا)،  مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) و شعبه سازمان دانشجویان در دانشگاه‌های استان در اولویت است.
رحمانی با اشاره به حوزه های آموزش و اشتغال جهاددانشگاهی ارائه خدمات آموزشی عمومی و تخصصی در زمینه های ارتقای شغلی، کسب و کار، کارآفرینی و اشتغال متناسب با نیاز استان را از برنامه ها خواند و  تسهیل و توسعه زنجیره کسب و کارهای خرد و خانگی با توجه به ظرفیت استان بویژه در مناطق روستایی را در دستور کار دانست.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: در یک سال گذشته برای بیش از ۱۵ هزار نفر در سراسر استان، آموزش های عمومی و تخصصی ارائه شده و زیرساخت‌های لازم برای ارائه آموزش‌های مجازی در سطح ملی و استانی فراهم شده است.
رحمانی به طرح ملی توسعه‌ی مشاغل خانگی در قالب همکاری مابین جهاددانشگاهی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: سهمیه خراسان شمالی به تعداد ۲۰۰۰ نفر در استان در حال اجراست.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی  راه‌اندازی مرکز نوآوری با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی را از برنامه های آتی این نهاد دانست.
رحمانی همچنین با اشاره به برنامه های حوزه پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی خراسان شمالی،  راه‌اندازی مرکز توسعه فناوری‌های به‌نژادی دام سبک شمال شرق کشور با همکاری پژوهشکده زیست فناوری رویان، اجرای طرح فناورانه اصلاح به نژادی دام سبک برای حدود 10 هزار راس دام با همکاری پژوهشکده زیست فناوری رویان با حمایتهای استانداری، جهاددانشگاهی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال جاری در استان را از پروژه های این واحد ذکر کرد.
وی گفت: انتقال دانش فنی در تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی استان با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی نیز از دیگر پروژه‌های در حال پیگیری است.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی افزود: هدف این است با اتکا به ظرفیت‌های تخصصی ملی و استانی جهاددانشگاهی، در جهت کمک به توسعه استان گام برداشته شود.


نظر شما :