جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد پژوهشی مشکل گشای کشور است

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۰ کد : ۲۱۳۷۷ فرهنگی عمومی پژوهش
تعداد بازدید:۵۸۴
نماینده مردم شیروان در مجلس شور ای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد پژوهشی، آموزشی و فرهنگی همواره مشکل‌گشای کشور بوده است.
جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد پژوهشی مشکل گشای کشور است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، علی جدی با بیان اینکه جهاددانشگاهی عرصه و میدان توامان علم و عمل است، اظهارکرد: اصولا اگر دانش و علم به عمل نرسد، منفعتی برای جامعه ندارد و جهاددانشگاهی به مثابه یک نهاد برآمده از متن انقلاب محلی برای ایجاد پیوند بین علم و عمل است و اهمیت این نهاد نیز در همین وصل بوده است.
وی با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، اظهار کرد: این نهاد با ارتباط مناسب با دیگر نهادها و مطالعه و شناخت صحیح در موضوع های مختلف می‌تواند خدمات عظیمی در عرصه‎های مختلف به جامعه ارایه دهد.
جدی در خصوص فرهنگ‌سازی و تقویت نهادهای فناور داخلی همانند جهاددانشگاهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش واردات، خاطرنشان کرد: بحث فرهنگ جهادی و نقش جهاد این است که نه تنها این سرمایه را در درون خود حفظ کند و توسعه بخشد، بلکه سرمایه‌ای را در حوزه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی و پژوهشی ایجاد کند.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهادی است که با توجه به پتانسیل‌های هر منطقه فعالیت‌هایی را رقم زده است، افزود: تبدیل داشته‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه از نظر علمی به بخش‌های تولیدی از فعالیت‌های بارز جهاددانشگاهی است.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مباحث دانشگاهی، شتاب‌بخش حرکت علمی کشور است، افزود: هنوز بسیاری از مردم از توانمندی‌های این نهاد در بخش‌های مختلف اطلاع کافی ندارند و باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های جهاددانشگاهی مطلع شوند.
جدی با بیان این‌که دستگاه‌های اجرایی باید بهای بیشتری به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی داده و با آشنایی نسبت به توانایی‌های این نهاد از این توانمندی‌ها بهره ببرند، گفت: رویکرد جهادی این مجموعه علاوه بر همراهی با دانشگاهیان، می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا و مسیر رونق تولید را هموار کند.
انتهای پیام


نظر شما :