نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

حرکت جهاددانشگاهی در کشور موثر بوده است

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۱۱۰۷ فرهنگی عمومی آموزش
تعداد بازدید:۵۷۶
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی از سال ۵۹ تاکنون منشا خیر و برکت برای نظام بوده و حرکت این نهاد در جامعه جرکتی موثر بوده است.
حرکت جهاددانشگاهی در کشور موثر بوده است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، سید محمد پاکمهر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه این نهاد قابلیت‌های بسیار خوبی را در زمینه‌های مختلف دارا است، اظهار کرد: از سال تاسیس جهاددانشگاهی تاکنون، این نهاد انقلابی دستاوردهای بسیاری داشته است و امسال که جهش تولید در اولویت کاری تمام دستگاه‌ها است، انتظارات از جهاددانشگاهی نیز بسیار بیشتر است و امیدواریم مانند همیشه در این عرصه نیز موفقیت‌های چشمگیری را به‌دست آورد.
نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی از سال 59 تاکنون منشا خیر و برکت برای نظام بوده است و جامعه به حرکت چنین نهادهایی نیاز دارد.
پاکمهر با تاکید بر تربیت نیروهای کارآمد از سوی جهاددانشگاهی، افزود: زیرساخت‌های توسعه، تربیت نیروهای کارآمد است که جهاددانشگاهی ثابت کرده در این حوزه نیز بسیار خوب می‌تواند وارد شود و نیروهای انقلابی و نخبگان را به جامعه تحویل دهد.
وی با اشاره به اینکه دوره‌هایی مانند مشاوره، ژنتیک، داروشناسی و... که از سوی جهاددانشگاهی برگزار شد، کارآمدی لازم را داشت، تصریح کرد: بسیاری از دوره‌هایی که از سوی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود، از دوره‌های کلاسیک که از سوی نهادهای دیگر برگزار می‌شود، مؤثرتر است.
وی گفت: آموزش‌های کوتاه مدت و میان مدتی که جهاد دانشگاهی ارائه می‌دهد، کاربردی و براساس نیازهای روز است که این مسئله نشان دهنده حرکت مؤثر جهاددانشگاهی در جامعه است.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با تاکید برحمایت‌های نمایندگان استان از جهاددانشگاهی، اظهار کرد: نشست‌های مختلفی را با مسئولان جهاددانشگاهی خواهیم داشت و تنگناهای مربوطه را بررسی می‌کنیم تا دغدغه‌ها کاهش پیدا کند.
پاکمهر همچنین رسانه های زیرمجموعه  جهاددانشگاهی از جمله خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا را حرفه‌ای و تخصصی خواند و بر لزوم تقویت هر چه بیشتر آنها تاکید کرد.
وی با اشاره به خبرگزاری بین المللی قرآنی ایکنا، بیان کرد: برای تکامل در مسیرهای مختلف پیش‌رو، عمل به آموزه‌های قرآنی الزامی است و خبرگزاری تخصصی قرآنی که زیرمجموعه جهاددانشگاهی است، از افتخارات نظام است و به طور قطع برای رفع مشکلات حوزه‌های قرآنی در استان نیز از این خبرگزاری کمک خواهیم گرفت.


نظر شما :