معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی:

جهاددانشگاهی ۳۱ پروژه ملی را بر اساس نیازهای کشور تعریف کرده است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۴ کد : ۱۷۷۰۵ عمومی
تعداد بازدید:۵۳۶
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی ۳۱ پروژه ملی را بر اساس نیازهای کشور تعریف کرده است.
جهاددانشگاهی ۳۱ پروژه ملی را بر اساس نیازهای کشور تعریف کرده است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، دکتر احمد شریفی زاده در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی، با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی، نهادی توسعه گراست، افزود: در حقیقت این نهاد به این موضوع توجه ویژه دارد تا کارهای بر زمین مانده در کشور را انجام دهد.
وی ادامه داد: برنامه ششم این مجموعه بر اساس طرح ها و نیازهای کلان ملی تعریف شده و در استان ها نیز بر آن تاکید شده که با توجه به اسناد بالادستی، سند آمایش و توسعه استان حرکت کنند و به آن ها توجه داشته باشند و برنامه بر اساس آن ها تدوین شود.
وی با بیان اینکه دنیا، دنیای کشاورزی نوین است که می تواند میزان بهره وری را افزایش دهد و می توان از این ظرفیت استفاده کرد، گفت: یکی از نیازهای اساسی این استان گیاهان دارویی و دام است که می توانیم در این زمینه ورود پیدا کرده و کمک هایی را ارائه دهیم.
شریفی زاده اظهار کرد: در حال حاضر جهاد دانشگاهی بر روی جنین تعیین جنسیت شده بر روی گاو، کار انجام می دهد و در حوزه درمان بیماری سرطان نیز کارهای بزرگی توسط این مجموعه انجام شده است.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر جهاد دانشگاهی بر روی درمان بیماری پارکینسون نیز در حال کار کردن است که مراحل آزمایشگاهی و تست بر روی حیوان انجام شده است.
دکتر بیگ زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه این دیدار بیان کرد: با به بار نشستن انجام این پژوهش ها درآمدی که کسب خواهد شد بیشتر از درآمد نفتی خواهد بود.
وی افزود: باید بر روی چنین پروژه هایی بیشتر سرمایه گذاری و جامعه از منافع آن بهره مند گردد.


نظر شما :